Moderní vozy metra z Plzně pro Petrohrad
Moderní souprava metra pro rozchod 1524 mm.
Ucelená souprava vozů je tvořena dvěma shodnými vlakovými částmi skládající se z motorového vozu se stanovištěm strojvedoucího (Mh), motorového vozu (M) a bezmotorového vozu (T).
Vůz M je vybaven vozovým počítačem, trakčním kontejnerem, řídící jednotkou systému pneumatické brzdy vozu, baterií palubní sítě 24V a kompresorovým soustrojím.
Vůz T je bez trakčního kontejneru a je vybaven vozovým počítačem a řídící jednotkou systému pneumatické brzdy vozu.
Veškerá elektrická výzbroj určená pro pohon soupravy je umístěna v trakčním kontejneru, který je zavěšen pod podlahou na vozech typu Mh a M. Každý trakční kontejner obsahuje dva IGBT střídače nejmodernější konstrukce s vodním chlazením. Z jednoho trakčního střídače je vždy napájena dvojice paralelně zapojených trakčních motorů jednoho podvozku. Třífázové trakční asynchronní motory jsou navrženy jako uzavřené, s vlastním chlazením a se stupněm krytí IP 54. Tím je zajištěn bezproblémový provoz souprav na nadzemních úsecích. Výkon trakčního motoru je na nápravu přenášen pružnou lamelovou spojkou a jednostupňovou převodovkou s čelními ozubenými koly a šikmým ozubením.
Ventilační jednotky umístěné ve stropu každého vozu zpříjemňují pobyt ve voze rovnoměrně osvětleném zářivkovými svítidly. K dobré informovanosti cestujících přispívá audiovizuální informační systém. Vše je doplněno reproduktory vlakového rozhlasu. Stanoviště strojvedoucího i salón pro cestujících jsou vybaveny moderním kamerovým systémem se záznamem dat. V naléhavých případech je možná komunikace mezi cestujícími a strojvedoucím prostřednictvím interkomu. Více a foto na:http://www.skoda.cz/cs/produkty/metro/metro-petrohrad/
ZDROJ:www.skoda.cz