Pátek, 29. března 2024

První vozidla s Euro 6 se již registrují

První vozidla s Euro 6 se již registrují

Nedávno byla schválena směrnice Evropské komise týkající se emisní normy Euro 6, díky čemuž je možné registrovat těžká nákladní vozidla již podle nové normy. Společnost Scania začala s dodávkami nákladních automobilů Euro 6 zákazníkům po celé Evropě.

První dodávka směřovala v únoru do Nizozemska a nákladní automobil Scania Euro 6 byl zaregistrován už i ve Švédsku. Švýcarsko a některé další evropské země otevřou registraci v nejbližších týdnech.

Nová emisní norma Euro 6 pro těžká vozidla vstupuje v platnost v EU a v některých sousedních zemích 31. prosince 2012. Scania dodává nákladní vozidla, která splňují emisní požadavky podle nové normy, už téměř rok, ale tato vozidla nemohla být zaregistrována jako Euro 6, dokud směrnice nebyla schválena.

Německá vláda pro zrychlení přechodu nedávno rozšířila a zvýšila státní investiční dotace pro dopravní průmysl tak, aby se týkaly i vozidel Euro 6, která podstatně sníží emise. Rovněž se diskutuje o zavedení nového, výhodnějšího mýta pro vozidla Euro 6 na německých dálnicích. Tyto pobídky mohou značně kompenzovat vyšší náklady nové technologie. "Vítáme německé rozhodnutí, které podpoří zákazníky investující do čistší technologie," vyjádřil se Martin Lundstedt, výkonný viceprezident a ředitel prodeje podnikových a licencovaných produktů společnosti Scania.

Nezávislé srovnávací testy některých médií nedávno ověřily tvrzení společnosti Scania z dob, kdy byla uváděna nová nákladní vozidla, že spotřeba paliva motorů Euro 6 nepřesahuje spotřebu motorů Euro 5. Tyto testy dokazují, že spotřeba paliva motorů Euro 6 je ve stejných jízdních podmínkách ve skutečnosti ještě nižší.

V březnu 2011 se Scania stala prvním výrobcem, který přinesl na trh nákladní vozidla s motory Euro 6, čímž umožnil předvídavým dopravcům investovat už v počátečním období do nejčistší dostupné technologie. Několik inovativních technických řešení napomáhá značnému snížení emisí. Emise oxidů dusíku (NOx) a pevných částic se ve srovnání se současnou normou Euro 5 snížily o 80 %.

Scania aktuálně nabízí 13litrové motory Euro 6 s výkonem 440 a 480 k, zejména pro nákladní automobily pro dálkovou dopravu, ale také pro jiné přepravní úkoly, a postupně rozšíří svůj rozsah tak, aby splnila všechny požadavky. Euro 6 tvoří první krok ke společné celosvětové emisní normě zahrnující Evropu, Severní Ameriku a Japonsko. Podpoří se tím koordinace a vývoj budoucích emisních norem.

Model R 480 Euro 6 nedávno rovněž získal ocenění pro nejekologičtější užitkové vozidlo ve třídě těžkých nákladních vozidel - tahačů. Odborné časopisy Verkehrsrundschau a Trucker ho zvolili za "Green Truck 2012". Rozhodujícím faktorem při hodnocení hlediska ekologie byla v první řadě spotřeba paliva hodnocených vozidel a s tím související emise oxidu uhličitého. Přihlíželo se také na emisní třídu Euro nebo na faktor maximálního užitečného zatížení. Základem hodnocení úspornosti a ekologičnosti "Green Truck" byly rozsáhlé testy vozidel.

Zdroj:Logistika
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů