Deset kombíků s nejnižší spotřebou
Vysoké ceny paliv způsobují, že se spotřeba stává pro zájemce o nové auto čím dál důležitějším parametrem. Nabízíme deset kombíků s benzinovým motorem a nejnižší spotřebou uváděnou výrobcem v kombinovaném provozu.
Hitparáda nejúspornějších kombíků s benzinovým motorem seřazených od nejnižší spotřeby:
Ford Focus Combi 1.0 EcoBoost 5,1 l
SEAT Ibiza ST 1.2 TSI 5,1 l
Škoda Fabia Combi 1.2 TSI Green tec 5,1 l
Renault Mégane Grandtour 1.2 TCe 5,3 l
Renault Clio Grandtour 1.2 TCe 5,4 l
Mini Cooper Clubman 5,5 l
Chevrolet Cruze SW 1.4 turbo 5,7 l
Seat Altea XL 1.2 TSI 5,7 l
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI ISG 5,8 l
Kia cee´d SW 1.4 ISG 5,8 l
Škoda Octavia Combi 1.2 TSI 5,8 l
VW Golf Variant 1.2 TSI 5,8 l
Čelo žebříčku ovládl Ford Focus se novým tříválcovým motorem dopovaným turbem a dva zástupci koncernu VW se čtyřválcovými turbomotory. Úspěch Fordu spočívá v tom, že dosahuje rekordně nízké spotřeby s autem o třídu větším. Focus totiž patří stejně jako Mégane, Cruze, Altea, i30, Octavia, Golf a cee´d délkou mezi rodinné kombíky, Ibiza , Fabia, Clio a Clubman k malým kombíkům.
U každého modelu zmiňujeme pouze nejúspornější motorizaci.
Pokud bychom brali v potaz i naftové motory, pak nejnižší spotřeba klesne na 3,4 l u Seatu Ibiza ST a Fabie Combi. Vytvářet vlastní hitparády podle parametrů motorů si můžete zde.
Do hitparády se prosadily i dvě čerstvé novinky - Chevrolet Cruze SW a Hyundai i30 kombi.
Aktuálně nejlevnějším kombíkem se spotřebou do 5,8 l benzinu je Renault Clio Grandtour 1.2/55 kW, který se dá pořídit od 184 900 Kč.
Nejlepší dynamikou se v rámci aut s konzumací benzinu do naší hranice 5,8 l chlubí Chevrolet Cruze SW 1.4 turbo. Z nuly na místa na stovku je to během 9,5 s.
ZDROJ: volny.cz, kráceno, upraveno