Západní obchvat Brna půjde zřejmě \"bystrckou stopou\"
BRNO (ČIA) - Takzvaná \"bystrcká stopa\" kontroverzní rychlostní komunikace R43,
která má vytvořit západní obchvat Brna, vychází \"jednoznačně nejlépe\" ze šesti
hodnocených variant z 11 předložených. Uvedl to náměstek primátora Petr Zbytek
na tiskové konferenci v Brně v pondělí 25. března. Stavba komunikace, zahrnuté
do budoucí transevropské dopravní sítě, má být podle slov náměstka zahájena v
roce 2005 a nákladem asi 4,5 miliardy korun dokončena nejpozději do roku 2010.
Jak dále Zbytek uvedl, od severojižní rychlostní čtyřproudé komunikace město
očekává vysoký dopravní efekt, především z hlediska odlehčení centrální části
města od tranzitní a další dopravy. Poloha komunikace vytváří podmínky pro část
vnitřních městských dopravních vztahů. Za výhodné v této souvislosti Zbytek
označil, že zhruba 90 procent pozemků pro stavbu rychlostní komunikace je již ve
vlastnictví města. Město nyní dvě varianty s různými délkami tunelových tras v
blízkosti brněnské přehrady s povrchovou tramvajovou dopravou a automobilovou
dopravou vedenou pod povrchem předá spolu s oponenturami ministerstvu životního
prostředí. Podle náměstka teprve po tomto posouzení záměru by mělo být zahájeno
jeho veřejné projednávání v rámci umístění stavby a jejího povolení.
BRNO (ČIA) - Takzvaná \"bystrcká stopa\" kontroverzní rychlostní komunikace R43, která má vytvořit západní obchvat Brna, vychází \"jednoznačně nejlépe\" ze šesti hodnocených variant z 11 předložených. Uvedl to náměstek primátora Petr Zbytek na tiskové konferenci v Brně v pondělí 25. března. Stavba komunikace, zahrnuté do budoucí transevropské dopravní sítě, má být podle slov náměstka zahájena v roce 2005 a nákladem asi 4,5 miliardy korun dokončena nejpozději do roku 2010.
Jak dále Zbytek uvedl, od severojižní rychlostní čtyřproudé komunikace město očekává vysoký dopravní efekt, především z hlediska odlehčení centrální části města od tranzitní a další dopravy. Poloha komunikace vytváří podmínky pro část vnitřních městských dopravních vztahů. Za výhodné v této souvislosti Zbytek označil, že zhruba 90 procent pozemků pro stavbu rychlostní komunikace je již ve vlastnictví města.
Město nyní dvě varianty s různými délkami tunelových tras v blízkosti brněnské přehrady s povrchovou tramvajovou dopravou a automobilovou dopravou vedenou pod povrchem předá spolu s oponenturami ministerstvu životního prostředí. Podle náměstka teprve po tomto posouzení záměru by mělo být zahájeno jeho veřejné projednávání v rámci umístění stavby a jejího povolení.
Sdílet článek na sociálních sítích