Rozhodnuti o osudu dalnice D3 odlozeno
Praha - Na zaver serie verejnych projednani konceptu uzemniho planu Prazskeho
regionu se verejnost dozvedela, ze o osudu dalnice D3 se bude rozhodovat v ramci
jineho uzemniho planu. Zastupci Krajskeho uradu Stredoceskeho kraje priznali, ze
do konceptu uzemniho planu Prazskeho regionu nestihli zapracovat alternativu k
dalnici D3. Alternativa, ktera spociva ve vyuziti koridoru dalnice D1 a silnice
I/3, bude dopracovana do konceptu uzemniho planu okresu Benesov. Vse ma byt
hotovo do konce kvetna 2002. V roce 1999 vlada rozhodla o tom, ze konkretni
podobu D3 v useku mezi Prahou a okresem Benesov urci uzemni plan velkeho
uzemniho celku Prazskeho regionu (1). V_tuto chvili tak neni urceno, kudy ma
vest nova komunikace z Prahy na Ceske Budejovice ani to, zda to ma byt dalnice
nebo rychlostni silnice. Vkonceptu uzemniho planu Prazskeho regionu byla nejprve
navrhovana pouze dalnice D3 pres Jilove u Prahy. Po nesouhlasu obcanskych
iniciativ, nekterych obci a Ministerstva zivotniho prostredi doplnil zpracovatel
uzemniho planu do noveho konceptu tez alternativu k dalnici D3 (2). Zpracovatel
uzemniho planu Prazskeho regionu vsak alternativni navrh silne znevyhodnil.
Nezakreslil jej do hlavniho vykresu, nezapracoval do zakladniho textu, nenechal
jej posoudit z hlediska vlivu na zivotni prostredi. Alternativa nebyla ani v
internetove prezentaci dokumentace a clovek se tak o ni skoro nedozvedel, shrnul
Petr Hrdina ze sdruzeni ARNIKA a dodal: Jak by se meli krajsti zastupitele
rozhodovat mezi dvemi variantami, kdyz se o jedne z nich nedozvi temer nic?
Podle zaverecneho sdeleni vedouciho odboru regionalniho rozvoje Ing. Biny bude
posouzeni vsech variant dalnice D3 soucasti konceptu uzemniho planu okresu
Benesov. Bude se tak jednat o koncept uzemniho planu velkeho uzemniho celku
doplneny o strategickou EIA na dalnici D3 v useku Praha Mezno. Projednavani
tohoto materialu se da ocekavat o prazdninach. Do doby projednani teto
navazujici dokumentace prislibil Ing. Bina neuzavirat koncept uzemniho planu
Prazskeho regionu. Poznamky: Vladniusneseni c. 741/99 k vedeni dalnice D3 rika:
- usek Praha - Benesov u Prahy resit podle vysledku zpracovavaneho uzemniho
planu velkeho uzemniho celku Prazske aglomerace, - usek Benesov u Prahy - Ceske
Budejovice resit postupne podle narustu intenzit jako dalnici D 3, - usek Ceske
Budejovice - hranice s Rakouskem resit jako R 3 (v prvni fazi jako
dvoupruhovou); 2) Studie alternativy k dalnici D3 byla zpracovana v roce 2001
atelierem PROMIKA a navrhuje misto D3 kolem Jiloveho vybudovat rychlostni
silnici R3 v koridoru D1 a I/3 s obchvatem Mirosovic a dalsich obci u silnice
I/3. TISKOVA ZPRAVA EKOLOGICKEHO sdruzeni ARNIKA
Praha - Na zaver serie verejnych projednani konceptu uzemniho planu Prazskeho regionu se verejnost dozvedela, ze o osudu dalnice D3 se bude rozhodovat v ramci jineho uzemniho planu. Zastupci Krajskeho uradu Stredoceskeho kraje priznali, ze do konceptu uzemniho planu Prazskeho regionu nestihli zapracovat alternativu k dalnici D3. Alternativa, ktera spociva ve vyuziti koridoru dalnice D1 a silnice I/3, bude dopracovana do konceptu uzemniho
planu okresu Benesov. Vse ma byt hotovo do konce kvetna 2002.
V roce 1999 vlada rozhodla o tom, ze konkretni podobu D3 v useku mezi Prahou a okresem Benesov urci uzemni plan velkeho uzemniho celku Prazskeho regionu (1). V_tuto chvili tak neni urceno, kudy ma vest nova komunikace z Prahy na Ceske Budejovice ani to, zda to ma byt dalnice nebo rychlostni silnice. Vkonceptu uzemniho planu Prazskeho regionu byla nejprve navrhovana pouze dalnice D3 pres Jilove u Prahy. Po nesouhlasu obcanskych iniciativ, nekterych obci a Ministerstva zivotniho prostredi doplnil zpracovatel uzemniho planu do noveho konceptu
tez alternativu k dalnici D3 (2).
Zpracovatel uzemniho planu Prazskeho regionu vsak alternativni navrh silne znevyhodnil. Nezakreslil jej do hlavniho vykresu, nezapracoval do zakladniho textu, nenechal jej posoudit z hlediska vlivu na zivotni prostredi. Alternativa nebyla ani v internetove prezentaci dokumentace a clovek se tak o ni skoro nedozvedel, shrnul Petr Hrdina ze sdruzeni ARNIKA a dodal: Jak by se meli krajsti zastupitele rozhodovat mezi dvemi variantami, kdyz se o jedne z nich nedozvi temer nic?
Podle zaverecneho sdeleni vedouciho odboru regionalniho rozvoje Ing. Biny bude posouzeni vsech variant dalnice D3 soucasti konceptu uzemniho planu okresu Benesov. Bude se tak jednat o koncept uzemniho planu velkeho uzemniho celku doplneny o strategickou EIA na dalnici D3 v useku Praha Mezno. Projednavani tohoto materialu se da ocekavat o prazdninach. Do doby projednani teto navazujici dokumentace prislibil Ing. Bina neuzavirat koncept uzemniho planu Prazskeho regionu.
Poznamky:
Vladniusneseni c. 741/99 k vedeni dalnice D3 rika:
- usek Praha - Benesov u Prahy resit podle vysledku zpracovavaneho uzemniho planu velkeho uzemniho celku Prazske aglomerace,
- usek Benesov u Prahy - Ceske Budejovice resit postupne podle narustu intenzit jako dalnici D 3,
- usek Ceske Budejovice - hranice s Rakouskem resit jako R 3 (v prvni fazi jako dvoupruhovou);
2) Studie alternativy k dalnici D3 byla zpracovana v roce 2001 atelierem PROMIKA a navrhuje misto D3 kolem Jiloveho vybudovat rychlostni silnici R3 v koridoru D1 a I/3 s obchvatem Mirosovic a dalsich obci u silnice I/3.
TISKOVA ZPRAVA EKOLOGICKEHO sdruzeni ARNIKA
Sdílet článek na sociálních sítích