Průplav ne, místo R35 obchvat
Diskusi o budoucích trasách rychlostní komunikace R35 a průplavu Dunaj - Odra -
Labe se snažili v pátek a v sobotu probudit aktivisté občanského sdružení Zelený
Kohout. V pátek odpoledne u informačního panelu sdružení na Novém náměstí mohli
zjišťovat názory občanů na tuto problematiku. \"Lidé si neuvědomují, že je už
teď klíčová doba a rozhodovat o těchto velkých stavbách se možná bude už v
letošním roce,\" říká člen sdružení Radim Lána. Velmi pozitivně hodnotil činnost
Zeleného Kohouta jeden z kolemjdoucích, Martin Smejkal z českotřebovské čtvrtě
Parník: \"Je dobře, že to dělají, jinak bych se něco dozvěděl jen z městského
zpravodaje. Bydlím v Parníku a průplav mít nad hlavou... Kdyby se něco
,schumelilo a uvědomím si, co se tady dělo o povodních... Byl by to dost velký
zásah do přírody. Mám z toho smíšené pocity,\" komentuje Martin Smejkal
informaci o uvažovaném přístavním bazénu nad úrovní jeho domu, který by měl mít
šířku 100 metrů a délku 700 metrů. \"K průplavu mohu říci jasné ne, stavba je
naprosto neekonomická a je ekologickou zátěží. Z rychlostní komunikace je nám
nejbližší varianta C, která v maximální míře kopíruje současný koridor z
Vysokého Mýta přes Litomyšl,\" vyjadřuje své stanovisko Radim Lána ještě před
veřejným projednáváním územního plánu kraje, které se uskuteční v České Třebové
24. února. Při následné sobotní diskusi v Ekocentru Podorlicko za účasti dvaceti
lidí se postupně vytvářela shoda, že by prioritou měla být snaha o maximální
podporu vybudování obchvatu města Česká Třebová, který by neznamenal tak velký
přísun tranzitní dopravy do regionu jako R35 a řešil tak současnou kritickou
dopravní situaci ve městě. Zdroj: Hradecké noviny
Diskusi o budoucích trasách rychlostní komunikace R35 a průplavu Dunaj - Odra - Labe se snažili v pátek a v sobotu probudit aktivisté občanského sdružení Zelený Kohout.
V pátek odpoledne u informačního panelu sdružení na Novém náměstí mohli zjišťovat názory občanů na tuto problematiku.
\"Lidé si neuvědomují, že je už teď klíčová doba a rozhodovat o těchto velkých stavbách se možná bude už v letošním roce,\" říká člen sdružení Radim Lána. Velmi pozitivně hodnotil činnost Zeleného Kohouta jeden z kolemjdoucích, Martin Smejkal z českotřebovské čtvrtě Parník:
\"Je dobře, že to dělají, jinak bych se něco dozvěděl jen z městského zpravodaje. Bydlím v Parníku a průplav mít nad hlavou... Kdyby se něco ,schumelilo a uvědomím si, co se tady dělo o povodních... Byl by to dost velký zásah do přírody. Mám z toho smíšené pocity,\" komentuje Martin Smejkal informaci o uvažovaném přístavním bazénu nad úrovní jeho domu, který by měl mít šířku 100 metrů a délku 700 metrů.
\"K průplavu mohu říci jasné ne, stavba je naprosto neekonomická a je ekologickou zátěží. Z rychlostní komunikace je nám nejbližší varianta C, která v maximální míře kopíruje současný koridor z Vysokého Mýta přes Litomyšl,\" vyjadřuje své stanovisko Radim Lána ještě před veřejným projednáváním územního plánu kraje, které se uskuteční v České Třebové 24. února.
Při následné sobotní diskusi v Ekocentru Podorlicko za účasti dvaceti lidí se postupně vytvářela shoda, že by prioritou měla být snaha o maximální podporu vybudování obchvatu města Česká Třebová, který by neznamenal tak velký přísun tranzitní dopravy do regionu jako R35 a řešil tak současnou kritickou dopravní situaci ve městě.
Zdroj: Hradecké noviny
Sdílet článek na sociálních sítích