Stavba dálnice z Brna do Vídně je ohrožena
Brno - Řadu let diskutované dálniční spojení z Brna do Vídně je zřejmě opět
ohroženo. Jihomoravský radní František Polách uvedl, že stanovisko ministerstva
životního prostředí ke třem variantám trasy, které jsou nyní projednávány,
obsahuje i možnost nového posouzení vlivu stavby na životní prostředí včetně
takzvané nulové varianty. To by znamenalo \"návrat do bodu nula, žádnou dálnici
ani investory v regionu,\" uvedl Polách. V poslední době je to už druhá
komplikace poté, co Břeclav začala lobbovat pro vedení dálničního spojení právě
kolem svého města a pro jeho napojení na dálnici D2 do Bratislavy. V Rakousku
však existuje vládní usnesení, a dokonce zákon o dálnici A5, která má vést z
Vídně k hraničnímu přechodu Drassenhofen - Mikulov. Rakouská strana by měla
zahájit výstavbu této komunikace v roce 2005 a ukončit ji v roce 2010.
Jihomoravský kraj preferuje z navržených tří variant tu, která vede rovnoběžně
se silnicí první třídy a u Mikulova se odklání na západ. Polách chce svolat
jednání na toto téma. Cílem jednání bude přispět k urychlení výstavby dálnice.
Zdroj: Rovnost - Brněnský a jihomoravský deník
Brno - Řadu let diskutované dálniční spojení z Brna do Vídně je zřejmě opět ohroženo. Jihomoravský radní František Polách uvedl, že stanovisko ministerstva životního prostředí ke třem variantám trasy, které jsou nyní projednávány, obsahuje i možnost nového posouzení vlivu stavby na životní prostředí včetně takzvané nulové varianty. To by znamenalo \"návrat do bodu nula, žádnou dálnici ani investory v regionu,\" uvedl Polách. V poslední době je to už druhá komplikace poté, co Břeclav začala lobbovat pro vedení dálničního spojení právě kolem svého města a pro jeho napojení na dálnici D2 do Bratislavy. V Rakousku však existuje vládní usnesení, a dokonce zákon o dálnici A5, která má vést z Vídně k hraničnímu přechodu Drassenhofen - Mikulov.
Rakouská strana by měla zahájit výstavbu této komunikace v roce 2005 a ukončit ji v roce 2010.
Jihomoravský kraj preferuje z navržených tří variant tu, která vede rovnoběžně se silnicí první třídy a u Mikulova se odklání na západ.
Polách chce svolat jednání na toto téma. Cílem jednání bude přispět k urychlení výstavby dálnice.
Zdroj: Rovnost - Brněnský a jihomoravský deník
Sdílet článek na sociálních sítích