Kraj nechce mít tunel ve Středohoří
Zastupitelé Ústeckého kraje včera podle očekávání zamítli návrh ekologických
organizací, aby dálnice D8 přes Chráněnou krajinnou oblast České středohoří
vedla dlouhým tunelem. Stavět by se tak měla současná povrchová varianta, která
počítá se dvěma kratšími tunely. Zastupitelé tak dali přednost variantě, podle
které by měla být dálnice dokončena až o čtyři roky dříve a měla by být o dvě
miliardy korun levnější.
"Jasně převládly pragmatické argumenty před určitou ideou, která nemá
realistické základy," komentoval hlasování krajského zastupitelstva Petr
Laušman, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic, které kraji
doporučovalo, aby podpořilo jeho trasu dálnice se dvěma kratšími tunely.
Z jednapadesáti přítomných krajských poslanců se nakonec pro tuto variantu
rozhodlo čtyřicet sedm, čtyři zastupitelé se zdrželi hlasování.
"Čekali jsme, že to zastupitelé nepodpoří," řekl Miroslav Patrik z ekologického
sdružení Děti Země, které prosazovalo variantu s tunelem dlouhým bezmála 3,5
kilometru. Organizace je nadále přesvědčena o tom, že dlouhý tunel by nezměnil
krajinný ráz ve Středohoří ani by neohrozil vzácné živočichy a rostliny. Patrik
dodal, že hnutí nestáhne ani jednu ze žalob, kterou podalo proti vedení dálnice
přes Středohoří.
"V takovém případě nelze úplně přesně určit, kdy bude dálnice dokončena, Budeme
se ale snažit držet plánovaného termínu, tedy roku 2008," řekl Petr Laušman z
Ředitelství silnic a dálnic. Dodal, že současná trasa splňuje přísné ekologické
požadavky.
Dálnice přes České středohoří je dlouhá asi 16,4 kilometru a náklady na její
výstavbu by měly dosáhnout 7,5 miliardy korun, přičemž část pokryje půjčka z
Evropské investiční banky.
Zastupitelé Ústeckého kraje včera podle očekávání zamítli návrh ekologických organizací, aby dálnice D8 přes Chráněnou krajinnou oblast České středohoří vedla dlouhým tunelem. Stavět by se tak měla současná povrchová varianta, která počítá se dvěma kratšími tunely. Zastupitelé tak dali přednost variantě, podle které by měla být dálnice dokončena až o čtyři roky dříve a měla by být o dvě miliardy korun levnější.
"Jasně převládly pragmatické argumenty před určitou ideou, která nemá realistické základy," komentoval hlasování krajského zastupitelstva Petr Laušman, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic, které kraji doporučovalo, aby podpořilo jeho trasu dálnice se dvěma kratšími tunely.
Z jednapadesáti přítomných krajských poslanců se nakonec pro tuto variantu rozhodlo čtyřicet sedm, čtyři zastupitelé se zdrželi hlasování.
"Čekali jsme, že to zastupitelé nepodpoří," řekl Miroslav Patrik z ekologického sdružení Děti Země, které prosazovalo variantu s tunelem dlouhým bezmála 3,5 kilometru. Organizace je nadále přesvědčena o tom, že dlouhý tunel by nezměnil krajinný ráz ve Středohoří ani by neohrozil vzácné živočichy a rostliny. Patrik dodal, že hnutí nestáhne ani jednu ze žalob, kterou podalo proti vedení dálnice přes Středohoří.
"V takovém případě nelze úplně přesně určit, kdy bude dálnice dokončena, Budeme se ale snažit držet plánovaného termínu, tedy roku 2008," řekl Petr Laušman z Ředitelství silnic a dálnic. Dodal, že současná trasa splňuje přísné ekologické požadavky.
Dálnice přes České středohoří je dlouhá asi 16,4 kilometru a náklady na její výstavbu by měly dosáhnout 7,5 miliardy korun, přičemž část pokryje půjčka z Evropské investiční banky.
"Jasně převládly pragmatické argumenty před určitou ideou, která nemá realistické základy," komentoval hlasování krajského zastupitelstva Petr Laušman, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic, které kraji doporučovalo, aby podpořilo jeho trasu dálnice se dvěma kratšími tunely.
Z jednapadesáti přítomných krajských poslanců se nakonec pro tuto variantu rozhodlo čtyřicet sedm, čtyři zastupitelé se zdrželi hlasování.
"Čekali jsme, že to zastupitelé nepodpoří," řekl Miroslav Patrik z ekologického sdružení Děti Země, které prosazovalo variantu s tunelem dlouhým bezmála 3,5 kilometru. Organizace je nadále přesvědčena o tom, že dlouhý tunel by nezměnil krajinný ráz ve Středohoří ani by neohrozil vzácné živočichy a rostliny. Patrik dodal, že hnutí nestáhne ani jednu ze žalob, kterou podalo proti vedení dálnice přes Středohoří.
"V takovém případě nelze úplně přesně určit, kdy bude dálnice dokončena, Budeme se ale snažit držet plánovaného termínu, tedy roku 2008," řekl Petr Laušman z Ředitelství silnic a dálnic. Dodal, že současná trasa splňuje přísné ekologické požadavky.
Dálnice přes České středohoří je dlouhá asi 16,4 kilometru a náklady na její výstavbu by měly dosáhnout 7,5 miliardy korun, přičemž část pokryje půjčka z Evropské investiční banky.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích