Ve hře je průtah i obchvat
Studii severojižního silničního průtahu, který povede areálem Škodovky, si nechá
zpracovat plzeňská radnice. Chce zjistit, zda je tato varianta vhodnější než
návrh průtahu Korandovou ulicí podél škodovácké zdi, který vyvolal značný odpor
mezi obyvateli města. Průtah má odlehčit frekventované Klatovské třídě. Ve hře
je i stavba severozápadního okruhu.
Nová studie posoudí i napojení na stávající komunikace. Hotový dokument za 1,5
milionu korun chce mít město k dispozici v listopadu. Původně zamýšlená trasa
průtahu, který má odlehčit dopravou přetížené Klatovské třídě, vyvolala vlnu
odporu. Petiční akce zahájili občané i ekologická iniciativa Děti Země.
Průtah podle odpůrců zničí Lochotínský park, naruší západní část historického
centra města a zvýší dopravní zatížení v zastavěných částech Karlovarské a
Lidické ulice. "Výstavba průtahu neodvede dopravu z centra, jen ji za cenu
rozsáhlých demolic, výstavby "betonových mrtvých zón" a zhoršení životního
prostředí přesune o několik set metrů do dosud klidných částí města," uvedl
Martin Marek z Dětí Země.
Ekologická iniciativa dále argumentuje tím, že průtah z dopravního hlediska
přetížení Klatovské třídy neřeší. Problém by podle Dětí Země vyřešil
severozápadní okruh. Jeho výstavbou by se odlehčilo nejen Klatovské, ale i
Karlovarské třídě a bylo by možné zavést rychlý spoj městské hromadné dopravy ze
Severního předměstí na Borská pole. "Proti severozápadnímu okruhu nemáme při
dodržení určitých podmínek zásadní připomínky. Především se jedná o náhradu
zeleně za část Radčického lesa a šetrné překonání řeky Mže a Vejprnického
potoka.
Za samozřejmé považujeme zavedení linky MHD a vybudování cyklistické a pěší
infrastruktury. Budeme se snažit přesvědčit pana primátora a představitele
města, kteří prosazují průtah, aby své stanovisko přehodnotili," vysvětluje
Marek a připomíná, že proti průtahu se vyslovili i lidé ze Společnosti pro
veřejnou dopravu, plzeňští architekti ze skupiny Zapálení i Plzeňský kraj.
Hlavní slovo v řešení trasy páteřní komunikace bude mít Státní fond dopravní
infrastruktury.
V areálu Škody Holding v současné době probíhají demoliční práce. V rámci
programu otevírání areálu má vzniknout do listopadu letošního roku 50 hektarů
pro stavbu hal nových investorů. V červnu má být připravena první ze čtyř
lokalit o rozloze 20 hektarů.
Studii severojižního silničního průtahu, který povede areálem Škodovky, si nechá zpracovat plzeňská radnice. Chce zjistit, zda je tato varianta vhodnější než návrh průtahu Korandovou ulicí podél škodovácké zdi, který vyvolal značný odpor mezi obyvateli města. Průtah má odlehčit frekventované Klatovské třídě. Ve hře je i stavba severozápadního okruhu.
Nová studie posoudí i napojení na stávající komunikace. Hotový dokument za 1,5 milionu korun chce mít město k dispozici v listopadu. Původně zamýšlená trasa průtahu, který má odlehčit dopravou přetížené Klatovské třídě, vyvolala vlnu odporu. Petiční akce zahájili občané i ekologická iniciativa Děti Země.
Průtah podle odpůrců zničí Lochotínský park, naruší západní část historického centra města a zvýší dopravní zatížení v zastavěných částech Karlovarské a Lidické ulice. "Výstavba průtahu neodvede dopravu z centra, jen ji za cenu rozsáhlých demolic, výstavby "betonových mrtvých zón" a zhoršení životního prostředí přesune o několik set metrů do dosud klidných částí města," uvedl Martin Marek z Dětí Země.
Ekologická iniciativa dále argumentuje tím, že průtah z dopravního hlediska přetížení Klatovské třídy neřeší. Problém by podle Dětí Země vyřešil severozápadní okruh. Jeho výstavbou by se odlehčilo nejen Klatovské, ale i Karlovarské třídě a bylo by možné zavést rychlý spoj městské hromadné dopravy ze Severního předměstí na Borská pole. "Proti severozápadnímu okruhu nemáme při dodržení určitých podmínek zásadní připomínky. Především se jedná o náhradu zeleně za část Radčického lesa a šetrné překonání řeky Mže a Vejprnického potoka.
Za samozřejmé považujeme zavedení linky MHD a vybudování cyklistické a pěší infrastruktury. Budeme se snažit přesvědčit pana primátora a představitele města, kteří prosazují průtah, aby své stanovisko přehodnotili," vysvětluje Marek a připomíná, že proti průtahu se vyslovili i lidé ze Společnosti pro veřejnou dopravu, plzeňští architekti ze skupiny Zapálení i Plzeňský kraj. Hlavní slovo v řešení trasy páteřní komunikace bude mít Státní fond dopravní infrastruktury.
V areálu Škody Holding v současné době probíhají demoliční práce. V rámci programu otevírání areálu má vzniknout do listopadu letošního roku 50 hektarů pro stavbu hal nových investorů. V červnu má být připravena první ze čtyř lokalit o rozloze 20 hektarů.
Nová studie posoudí i napojení na stávající komunikace. Hotový dokument za 1,5 milionu korun chce mít město k dispozici v listopadu. Původně zamýšlená trasa průtahu, který má odlehčit dopravou přetížené Klatovské třídě, vyvolala vlnu odporu. Petiční akce zahájili občané i ekologická iniciativa Děti Země.
Průtah podle odpůrců zničí Lochotínský park, naruší západní část historického centra města a zvýší dopravní zatížení v zastavěných částech Karlovarské a Lidické ulice. "Výstavba průtahu neodvede dopravu z centra, jen ji za cenu rozsáhlých demolic, výstavby "betonových mrtvých zón" a zhoršení životního prostředí přesune o několik set metrů do dosud klidných částí města," uvedl Martin Marek z Dětí Země.
Ekologická iniciativa dále argumentuje tím, že průtah z dopravního hlediska přetížení Klatovské třídy neřeší. Problém by podle Dětí Země vyřešil severozápadní okruh. Jeho výstavbou by se odlehčilo nejen Klatovské, ale i Karlovarské třídě a bylo by možné zavést rychlý spoj městské hromadné dopravy ze Severního předměstí na Borská pole. "Proti severozápadnímu okruhu nemáme při dodržení určitých podmínek zásadní připomínky. Především se jedná o náhradu zeleně za část Radčického lesa a šetrné překonání řeky Mže a Vejprnického potoka.
Za samozřejmé považujeme zavedení linky MHD a vybudování cyklistické a pěší infrastruktury. Budeme se snažit přesvědčit pana primátora a představitele města, kteří prosazují průtah, aby své stanovisko přehodnotili," vysvětluje Marek a připomíná, že proti průtahu se vyslovili i lidé ze Společnosti pro veřejnou dopravu, plzeňští architekti ze skupiny Zapálení i Plzeňský kraj. Hlavní slovo v řešení trasy páteřní komunikace bude mít Státní fond dopravní infrastruktury.
V areálu Škody Holding v současné době probíhají demoliční práce. V rámci programu otevírání areálu má vzniknout do listopadu letošního roku 50 hektarů pro stavbu hal nových investorů. V červnu má být připravena první ze čtyř lokalit o rozloze 20 hektarů.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích