Středa, 24. dubna 2024

Samsung plánuje akumulátory pro dojezd až 600 km

Samsung plánuje akumulátory pro dojezd až 600 km

Zeptáte-li se, co je hlavním problémem dnešních elektromobilů, většina dotázaných asi vypálí v rychlém sledu dvě slova: cena a dojezd. Na obojím se intenzivně pracuje, mimo jiné i díky rostoucí konkurenci mezi předními dodavateli akumulátorů pro automobilový průmysl. Je to vidět i na probíhajícím autosalonu v Detroitu, kde se výrazně prezentuje Samsung, který by chtěl výrazněji konkurovat stěžejnímu dodavateli trakčních akumulátorů, společnosti LG Chem.

Samsung SDI se pochlubil novými akumulátorovými články již vloni ve Frankfurtu, kde představil akumulátory o kapacitách 28 Ah, 37 Ah, 60 Ah a 94 Ah. Pro upřesnění: například 94 Ah akumulátor představuje při napětí 320 V energii 30 kWh. Spotřeba energie u kompaktních elektromobilů, jako jsou Nissan Leaf, VW eGolf nebo BMW i3 se pohybuje okolo 16 kWh/100 km, 94Ah akumulátor tedy nic převratného nepřináší, neboť zajistí dojezd okolo 180 km. Ovšem Samsung SDI představuil v Detroitu další verze s výrazně vyšší kapacitou, která by měla údajně zajistit automobilu dojezd až 600 km. To by předpokládalo kapacitu 96 kWh tedy 300 Ah. Tyto akumulátory každopádně nebudou k dispozici dříve než v roce 2017, zatímco konkurenční LG Chem má již připraveny akumulátory pro dojezd 320 - 480 km na jedno nabití. Jedná se o nejnovější generaci Li-ion technologie. Akumulátory by měly být vedle vyšší kapacity také lehčí a levnější.

Konkurenci tradičních výrobců aut i akumulátorů se ovšem hodlají zahustit i zcela noví hráči v čele s Google a Apple. Oba IT giganti sází na kombinaci elektromobilu a technologie autonomního řízení, oba podle všeho vyvíjejí své akumulátory. Google by přitom měl sázet na průlomovou technologii akumulátorů s pevným elektrolytem, která slibuje dosažení vysoké energetické hustoty při příznivé ceně. Poměrně výrazné snížení ceny akumulátorů na hodnotu 100 dolarů za kWh kapacity by mělo přinést i spuštění obrovské továrny na akumulátory automobilky Tesla. Zde se ale nebudou vyrábět jen akumulátory pro automobily, ale také pro domácnosti využívající solární energii. Dá se tedy očekávat, že v oblasti vývoje akumulátorů pro elektromobily bude v následujícím období poměrně rušno. Uvidíme, jak dlouho zůstane v platnosti typická odpověď na otázku z úvodu tohoto článku...

Zdroj: www.ifleet.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů