Trojice mercedesů šetrných k životnímu prostředí s názvem Blue Zero zavítá do
Frankfurtu. Stejně jako v lednu na autosalonu v Detroitu se představí
elektromobil E-Cell, vodíkový F-Cell a hybrid dobíjený ze zásuvky E-Cell Plus.
Mercedes Blue Zero E-Cell Plus přitom zdatně kombinuje možnosti provozu na
elektřinu se spalovacím motorem.
Podobně jako u připravovaného Chevroletu Volt nebo Opelu Ampera však vůz
nevyužívá spalovacího motoru přímo k pohonu, nýbrž s ním dobíjí akumulátory. Ty
potom dodávají energii elektromotoru, který pohání přední kola. Spalovací motor
tak totiž může fungovat v optimálním režimu, zvyšuje se jeho účinnost a snižuje
se spotřeba. Navíc lze auto dobíjet ze zásuvky, kvůli čemuž se tyto vozy
nazývají plug-in hybridy.
Přeplňovaný benzinový tříválec disponuje výkonem 68 koní a sídlí nad zadní
nápravou. Elektromotor produkuje 136 koní a maximální točivý moment 320
newtonmetrů je k dispozici od první otáčky. Na stovku vůz akceleruje do
jedenácti sekund a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 150 kilometrů v
hodině.
Na elektřinu může E-Cell Plus ujet až sto kilometrů, přičemž zrychlené nabití
trvá hodinu. Z běžné zásuvky pak čerpá energii šest hodin. Spalovací motor
nicméně umožňuje dotankovat benzin kdekoli a dojezd na jeho nádrž činí 500
kilometrů.
Mercedes Blue Zero E-Cell Plus je podobně jako dva ostatní vozy v předsériové
podobě. Automobilka modely hodlá testovat v provozu, aby je mohla uvést na trh v
případě zájmu zákazníků.
Trojice mercedesů šetrných k životnímu prostředí s názvem Blue Zero zavítá do Frankfurtu. Stejně jako v lednu na autosalonu v Detroitu se představí elektromobil E-Cell, vodíkový F-Cell a hybrid dobíjený ze zásuvky E-Cell Plus.
Mercedes Blue Zero E-Cell Plus přitom zdatně kombinuje možnosti provozu na elektřinu se spalovacím motorem.
Podobně jako u připravovaného Chevroletu Volt nebo Opelu Ampera však vůz nevyužívá spalovacího motoru přímo k pohonu, nýbrž s ním dobíjí akumulátory. Ty potom dodávají energii elektromotoru, který pohání přední kola. Spalovací motor tak totiž může fungovat v optimálním režimu, zvyšuje se jeho účinnost a snižuje se spotřeba. Navíc lze auto dobíjet ze zásuvky, kvůli čemuž se tyto vozy nazývají plug-in hybridy.
Přeplňovaný benzinový tříválec disponuje výkonem 68 koní a sídlí nad zadní nápravou. Elektromotor produkuje 136 koní a maximální točivý moment 320 newtonmetrů je k dispozici od první otáčky. Na stovku vůz akceleruje do jedenácti sekund a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 150 kilometrů v hodině.
Na elektřinu může E-Cell Plus ujet až sto kilometrů, přičemž zrychlené nabití trvá hodinu. Z běžné zásuvky pak čerpá energii šest hodin. Spalovací motor nicméně umožňuje dotankovat benzin kdekoli a dojezd na jeho nádrž činí 500 kilometrů.
Mercedes Blue Zero E-Cell Plus je podobně jako dva ostatní vozy v předsériové podobě. Automobilka modely hodlá testovat v provozu, aby je mohla uvést na trh v případě zájmu zákazníků.