Sobota, 20. dubna 2024

Městský automobil REVOLTe: Luxusní, odvážný a ekologický koncept!

Městský automobil REVOLTe: Luxusní, odvážný a ekologický koncept!

S konceptem REVOLTe, malým superelegantním městským vozem, ze kterého na první pohled opovážlivě čiší luxus, Citroën opět prokazuje, že je odvážnou a progresivní značkou.

Kompaktní městský REVOLTe zlomyslně uniká všem nástrahám městské dopravy a přitom boří veškeré představy, které máme tradičně o malých autech. Je odvážný a elegantní, vyzařuje z něj luxus s nádechem troufalosti, technologie plná šarmu a dynamika plná života.
Duhově lesklé odstíny, hedvábně sametové potahy, jemně elegantní materiály ve voze REVOLTe posádku okamžitě ponoří do prostoru připomínajícího dámský kosmetický kufřík... tak je elegantní a smělý!

Živý a impulzivní REVOLTe myslí na budoucnost, protože si zvolil hybridní pohon s dobíjením. Ve značné míře využívá elektrický režim, technologii, která nabízí velmi dobré ekologické výkony, a přitom konceptu poskytuje i dostatečnou mrštnost.
Do světa konceptu REVOLTe nepatří mrzutost, konformismus a bezvýraznost. Naopak z něj vyzařuje osobitost a vlastnosti, které mohou městu dodat na barvitosti a současně vnést do světa luxusu čerstvý vítr.

REVOLTe obecně reaguje na současnou dobu. Narůstající počet obyvatel ve městech, úplně nové způsoby komunikace, znásobení možností řešení mobility dokazují, že svět malých aut čeká velká budoucnost. Statut malého vozu, který je výsadním zrcadlem společnosti a jejího způsobu života, se neustále vyvíjí a rovněž rozšiřuje své pole působnosti: úsporné auto, druhé auto v rodině, spojka nebo i módní doplněk - na to všechno se zaměřuje a předvídá i ty nejopovážlivější představy. Ukazuje se, že jde o velmi plodný terén pro automobilový pokrok.

Citroën si svět malých aut získal už dávno a udělal z něj prostor, kde se může výborně projevit. Značka ostatně na tento segment opět směřuje svůj zájem, což dokázala i s novou C3 a vozem DS3.

REVOLTe okázale porušuje tradice a jasně se odlišuje

REVOLTe by se svými energickými liniemi, které podporují i výrazně zmenšené rozměry, mohl spokojit s tím, že bude ztělesňovat tradiční malý vůz. REVOLTe si je ale dobře vědom svého jména a jde dál. Koncept totiž nabízí velmi moderní přístup, typický pro nadstandardní vozy, který ale také umí překročit zavedené zásady luxusu, které máme, přístup, který vyvolává představy velmi vzdálené tomu, co běžně připisujeme automobilovému světu.

REVOLTe je mnohem víc než funkční vůz malých rozměrů, je pro něj typická živost a energičnost. Svými rozměry (délka 367 cm, šířka 173 cm, výška 135 cm), ale také barvou karoserie, která se vymyká strohým a přísným tradičním odstínům luxusních vozů a je výrazně ostře fialová.

Nízký REVOLTe, dobře sedící na všech čtyřech kolech, působí, jako by byl odhodlaný osvobodit se od všech omezení vyplývajících z městského provozu. Tento dojem potvrzují i jeho proporce.
Ať už se jedná o výrazné podběhy kol, zakulacený tvar karoserie nebo výrazné blatníky, které kopírují tvar střechy, REVOLTe odhaluje výraznou muskulaturu, připravenou vyrazit ke startu.

Dveře s protilehlým otevíráním usnadňují nastupování a odhalují vnitřní pestrobarevný prostor připomínající paletu s líčidly. Tento nezvyklý postup, při kterém se v luxusním interiéru objevují živé barvy, potvrzuje odvážnou kreativitu Citroënu. REVOLTe stejně jako předtím koncept Hypnos jasně ukazuje chuť posunout tradiční pravidla luxusu.
Hlavními prvky interiéru konceptu je černá protkaná kůže, hustý velur karmínově červené barvy a lesklé hliníkové části. Konec klasickým materiálům jako je dřevo nebo konvenčním odstínům, atmosféra na palubě vozu REVOLTe je odhodlaně odvážná a přitom zůstává luxusní.

REVOLTe se rovněž odvážil přijít s trojmístnou kabinou, která evokuje obývací pokoj, a nabízí interiér zařízený spíše jako byt.
Prostor určený pro posádku tvoří pohovka moderního vzhledu, jejíž plynulé linie kopírují celý zadní prostor vozu i zónu obvykle vyhrazenou pro spolucestujícího vpředu. Sem si jeden z cestujících zezadu může natáhnout nohy a cítit se jako doma, v útulné a luxusní atmosféře.
Je sem rovněž možné umístit dětskou sedačku, zády ke směru jízdy.

REVOLTe tak nabízí uspořádání, které se v tomto typu vozu ještě nikdy neobjevilo, a přináší zcela nový prostor, kterým se jasně odlišuje.



REVOLTe neboli volba inteligentní technologie

Přístup vozu REVOLTe v oblasti inovací podtrhuje jeho náklonnost ke všemu, co souvisí s luxusem. Tyto dvě oblasti nelze od sebe oddělit a je těžké určit, zda luxus vozu podněcuje jeho technologický obsah nebo zda jeho technologické vybavení přispívá k většímu pocitu luxusu. Vůz REVOLTe si vás podmaní na první pohled a jste si hned jistí: inteligentní technologie a luxus na palubě spolu obdivuhodně ladí, o čemž svědčí následující prvky výbavy:

- dotykový displej na palubě vozu REVOLTe je pokrytý výrazně červenými krystaly, které jsou prací vynikajících klenotníků a dotykový displej je díky nim doslova promítán do kabiny, a to zcela novým, výrazným způsobem. Jejich funkce tímto nekončí, protože jejich účelem je rovněž zajišťovat recirkulaci vzduchu na palubě vozu REVOLTe.

- elegantní a vkusná zadní lavice ve voze REVOLTe není jen skvělou ukázkou stylu, ale skrývá i elektrické baterie konceptu. Tím, že jsou takto důmyslně ukryté, získává celý vzhled interiéru na hodnotě.

- zvenku je kapota konceptu pokrytá fotovoltarickými buňkami, které umožní zabezpečit elektrické funkce, které mají vliv na komfort ve voze, a to i při zastavení, aniž by se muselo využívat zdroje elektrických baterií.

- na čelní straně vozu REVOLTe vás zaujme vypouklé stínítko, zvýrazňující velkorysé linie masky chladiče. Vnitřní část tohoto stínítka je průhledná a podsvícená, což nevídaným způsobem zdůrazňuje stylizované šípy na kapotě. Důmyslně se tak poukazuje na příslušnost konceptu ke značce Citroën.

Filozofie konceptu se odráží i v motorech vozu REVOLTe, a to z hlediska technologie, sofistikovanosti a ekologie.



REVOLTe, moderní aktivista

Tradiční vize, která vám při pojmu "malý" běžně asociuje pojem "základní", je při pohledu na způsob pohonu vozu REVOLTe naprosto rozvrácená. Koncept, který je moderní a sofistikovaný i z hlediska použitých motorů, totiž využívá systém pohonu, který je výrazně orientovaný na budoucnost.
A v době, kdy se automobilový svět snaží dosáhnout plně elektrického pohonu, se REVOLTe odlišuje hybridním pohonem s dobíjením, který znamená vzrušující a přitom spolehlivou etapu vývoje.

Zmíněný pohon má tyto vlastnosti a části:
- tradiční tepelný motor s malým obsahem válců spojený s elektrickým motorem, kdy mohou kola pohánět oba dva,
- schopnost jízdy v režimu nulových emisí ZEV (Zero Emission Vehicule), tedy v elektrickém režimu bez jakýchkoliv emisí,
- možnost dobíjet baterie, které pohánějí elektrický motor.

Tento hybridní pohon s dobíjením využívá elektrický režim, který nejen že vykazuje nulové emise CO2, ale zaručuje také ticho uvnitř vozu a velmi komfortní řízení.

S tímto pohonem se však řidič ve voze REVOLTe nijak nenudí ani ho to nesvádí k apatičnosti. Když není nutné jet zbytečně vysokou rychlostí, koncept využívá dynamiky a pečlivě volené akcelerace. REVOLTe tak jasně dokazuje, že patří do městského prostředí, v němž bere plný ohled na ekologická omezení a přitom zaručuje udivující hbitost a impulzivnost.


REVOLTe s konečnou platností boří všechny konvence!

A konečně když má Citroën vyjádřit odklon od klasické představy malého vozu, dělá to zcela odvážně. Proto se modernost konceptu REVOLTe projevuje stylistickou provokací, jež se inspiruje od jednoho z jeho největších předků: vozu 2CV. Kdo jiný než tato skutečná ikona značky by mohl lépe ztělesňovat pojem malého vozu?
Kacířský koncept REVOLTe zpochybňuje všechny zásady vozu 2CV a systematicky se staví do protikladu k základním hodnotám mýtu, který tento vůz i dnes stále ztělesňuje.

- model 2CV byl sparťanský a neutrální, REVOLTe je luxusní a barevný,
- 2CV byl prostý a co nejjednodušší, REVOLTe je inteligentní a technologický,
- 2CV byl pomalý a kolébavý, REVOLTe je živý a impulzivní.


REVOLTe je tak aktivním vyjádřením kreativity a dynamiky Citroënu, značky, která se nezříká své minulosti, ale také bez oddechu pádí kupředu.
Citroën v současnosti slaví 90 let automobilového úspěchu, technologií a inovací, takže má nad čím uvažovat a od čeho se inspirovat pro další desetiletí.

http://www.e-auto.cz

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů