Závodní speciál Westfield má rád elektřinu
Elektřina si pomalu razí cestu do velmi rychlých aut. Audi připravuje do výroby e-tron, Mercedes pracuje na elektrické verzi supersportu SLS. Nejvíce se však činí malosériové automobilky. Jednou z nich je i britský Westfield, který chce zaujmout závodním speciálem iRacer.
Lidé ze společnosti Westfield Sportscars se soustředili na to, co je elektromobilům vlastní: živá akcelerace. Nemělo by tudíž vadit, že s jejich monopostem dosáhnete maximálně 177 km/h. Z nuly na stovku totiž akceleruje do pěti sekund.
Jednomístný stroj žene kupředu dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 109 koní. Ten se však díky hmotnosti pohých šesti set kilogramů jeví jako dostačující. Zvláště když maximální tořivý moment na poháněných zadních kolech dosahuje 1000 newtonmetrů. Lithium fosfátové akumulátory jsou umístěny zpoloviny pod podlahou, aby se těžiště nacházelo co nejníže, a vůz pokud možno ideálně seděl na silnici.
Westfield iRacer je zaměřen výlučně na okruhové závody. Při nich dokáže ostrým tempem na jedno nabití zdolat bezmála devadesát kilometrů. Dobíjení akumulátorů z třífázové zásuvky potom zabere dvě hodiny času.