Čtvrtek, 25. dubna 2024

Ekologické pneu - od nudného patrona posun k lifestylu

Výrobci pneu začínají ve své komunikaci zohledňovat životní prostředí a zákaznice.

Ekologické pneu - od nudného patrona posun k lifestylu

Ačkoliv výrobci pneumatik ve svých nových globálních kampaních začali hrát na notu ekologie a lifestylu, český trh zdá se stále odolává. Tuzemští zákazníci totiž podle prodejců preferují argumenty o bezpečnosti a rozhodují se podle výhodnosti ceny.

Co zatím není, ale bude

Na českém trhu ohledy na ekologii do svého reklamního sdělení zdůrazňuje jen pár firem, např. Nokian Tyres, Goodyear nebo Pirelli. "Claimem letošní kampaně je Snižte dopad, ne výkon. Na to navazuje komunikace spotřebitelské soutěže s okamžitým dárkem při nákupu ,zelených' pneumatik řady Cinturato ve formě svítilny s alternativním zdrojem, ručním dynamem a možností přihlásit se do soutěže o pobyt na ekofarmě," popisuje novinky u Pirelli Zdeněk Vacl, marketingový manažer Pirelli pro ČR. "Osvícený" Continental zase ve své kampani letos zohlednil změny v cílové skupině a umístil inzerci i do lifestylových a dámských magazínů. "Naší primární cílovou skupinou jsou stále muži ve věku 25 až 55. V posledních dvou letech, s ohledem na demografické uspořádání zákazníků, se ale zaměřujeme stále více na ženskou část populace, a to v cílové skupině 25 +," říká Karel Kučera, ředitel marketingu Barum Continental pro CEE. Ostatní oslovené značky ale stále tlačí jako hlavní sdělení bezpečnost a trvají na tom, že jejich cílová skupina je na českém trhu neměnná. Jsou to řidiči - muži ve věku cca 25-55, shodují se.

Pavel Pachman, šéfredaktor magazínu Tyres & Equipment jim dává za pravdu: "Většina českých majitelů osobních vozidel projevuje zájem o pneumatiky s nejnovějšími ekologickými a ekonomickými parametry, zatím pouze vlažně. Stále na prvním místě při nákupu pneu hraje roli cena, pak značka a renomé produktu, popřípadě výsledek testu." Dodává ale, že u majitelů nákladních vozových parků už ekonomické a ekologické parametry hrají značnou roli a dopravci tyto vlastnosti vyžadují. Snažit se ale o snížení spotřeby, valivého odporu či obsahu aromatických olejů je podle něj u výrobců pneu nutné i s ohledem na připravovaná legislativní opatření EU. "V blízké budoucnosti tak budou tyto vlastnosti hrát velmi významnou roli, a pokud budou dostatečně propagovány, jak se tomu začíná dít od letošního roku i na českém trhu, zákazník začne tyto výrobky poptávat," odhaduje Pavel Pachman.

Na globální úrovni jsou už ale výrobci pneu dál. Například na německém trhu totiž tvoří už dnes téměř polovinu kupujících pneumatiky ženy, na významu tak v reklamě na pneu nabývají další témata v čele s vlivem pneumatik na životní prostředí.

"Claimem letošní kampaně Pirelli je Snižte dopad, ne výkon," popisuje novinky Zdeněk Vacl, marketingový manažer Pirelli pro ČR.

Zdroj:Marketing & Media
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů