Volkswagen u nových Tuaregů sází také na hybridní pohon
SUV z Wolfsburku vstupuje na český trh ve své druhé generaci. Kromě klasických verzí s benzinovým a naftovým motorem výrobce v některých modelech Tuaregu nově spojuje třílitrový šestiválec s elektromotorem. Na podobném principu zatím funguje jen luxusní SUV Lexus RX 450h a brzy přijde na trh také hybridní Porsche Cayenne.
Hybridní pohon nejen snižuje spotřebu vozu, ale použití elektromotoru v součinnosti se spalovacím motorem zlepšuje i dynamiku. Hybridní Tuareg se může pochlubit kombinovanou spotřebou 8,2 litru benzinu na 100 km. Ekologičtějšímu provozu napomáhá i systém start-stop.
Vzhledem i velikostí se příliš neliší od svého předchůdce. V podstatě povinnou změnou je čelní maska, která odpovídá aktuálnímu designu Volkswagenu. Větší změny se odehrály v interiéru. Ten se zbavil nevzhledného čtyřramenného volantu a místo něj získal sportovnější typ. Přehlednější jsou ukazatele rychlosti a otáček s novým barevným displejem palubního počítače, dobře se ovládá navigace i klimatizace.
Zlepšily se jízdní vlastnosti na silnici. Velký boční náklon a nestabilita předchozí generace je pryč, jeho chování v zatáčkách je neutrální. K dobrému pocitu přispívá i nová 8stupňová automatická převodovka, kterou Volkswagen dodává už jako součást základní výbavy. Základ tvoří třílitrový turbodiesel V6 začínající na ceně 1 227 900 korun.
Jan Markovič
Více na www.auto.ihned.cz