Pátek, 19. dubna 2024

Magazín Consumer Reports dal elektrickému Voltu od GM palec dolů

Magazín Consumer Reports dal elektrickému Voltu od GM palec dolů

Převážně elektrický automobil Volt, jímž největší americká automobilka General Motors s velkou slávou vstoupila do segmentu elektromobilů, dopadl v testu renomovaného měsíčníku Consumer Reports velmi špatně. Volt v první sérii silničních testů předvedl z hlediska efektivnosti spotřeby chabý výkon a z finančního hlediska "nedává smysl", řekl agentuře Reuters ředitel automobilového testovacího centra Consumer Reports David Champion.
"Byli bychom opravdu rádi, kdyby se nám líbil," řekl Champion a dodal, že jízda s ním byla zábavná a jízdní vlastnosti dobré. "Když se ale podíváte na finance, nedává nám to žádný smysl," řekl. Spotřebitelům, kteří požadují nejvyšší možnou úsporu paliv z hlediska poměru cena - užitek, doporučil místo Voltu koupi nejlepších hybridů, například Priusu od Toyoty nebo vozu Fusion od Fordu.

Volt je takzvaný plug-in hybrid, který je poháněn elektromotorem a vedle toho má malý spalovací motor, který po vybití baterie vyrábí elektřinu pro další jízdu. Baterii Volt bude možné nabíjet z běžné elektrické sítě.
Test Consumer Reports však ukázal, že "další jízda" na benzin může být spíše delší než kratší. GM původně prohlašovala, že Volt pouze na baterii ujede asi 60 kilometrů, a loni upřesnila, že dojezd jednotlivých verzí se bude pohybovat mezi necelými 40 a 75 km. Test Consumer Reports zjistil, že zakoupený Volt jel jen s pomocí baterie necelých 40 km, i když dodala, že v tom mohly hrát roli nízké teploty při testování. GM také po zveřejnění výsledku testu připustila, že v mrazech se dojezd na baterii může snížit.

Volt se má začít ve Spojených státech prodávat v listopadu a později vstoupit i na evropský trh. Cena Voltu se má pohybovat kolem 41.000 dolarů (722.000 Kč). Základní verze hybridu Prius se ve srovnání s tím prodává za 23.000 dolarů a hybrid Fusion stojí asi 28.000 USD.

GM má Volt hlavně na podporu své image u části spotřebitelů a aby se zavděčila vládě Baracka Obamy, která automobilku v roce 2009 zachraňovala před pádem. Společnost od automobilu vzhledem ke značným vývojovým nákladům, vysoké ceně a omezenému rozsahu výroby větší komerční přínos nečeká.

Představitelé GM před nedávnem uvedli, že poptávka po elektromobilech bude v příštích letech jen omezená, a zdůrazňují, že GM bude při zvyšování produkce Voltů velmi opatrná. Firma hodlá během prvního roku od zahájení produkce vyrobit 8000 až 10.000 těchto vozů a časem by měla produkce stoupnout na 50.000 až 60.000 automobilů ročně.

Zdroj:ČTK
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů