Pátek, 19. dubna 2024

I v krizi chce být každý zelený

I v krizi chce být každý zelený

K ekologickému chování se hlásí P&G, Coca-Cola, Kofola, Pilot i Tesco.

Minulý rok oznámil kreativní ředitel evropské centrály fotobanky Getty Images na konferenci Forum Media, že ekologie a přírodní prvky kvůli krizi z reklamy na čas vymizí. Trend se ale nepotvrdil a konzumenti krizi navzdory myslí ekologicky.

Na rok 2010 plánuje ve Spojených státech Procter & Gamble launch ekologických plínek, které budou o 20 % užší, čímž společnost hodlá snížit svůj dopad na životní prostředí. Coca-Cola spustila minulý týden ve Velké Británii kampaň Go Green, která by měla běžet až tři roky. V rámci projektu plánuje společnost po Velké Británii pokrýt 80 recyklačních zón brandovanými odpadkovými koši. Coca-Cola chce podpořit konzumenty svých nápojů, aby plastové lahve po vypití recyklovali, a snaží se tak snížit svou stopu v životním prostředí, které nejvíce ohrožují právě plastové obaly.

Podobné zaměření má i pobočka v České republice. V rámci celoevropské aktivity Live positively week, která proběhla minulý týden, se letos Coca-Cola soustředí na třídění a recyklaci. "Na příští rok chystáme na téma edukace spotřebitelů ohledně třídění odpadů velký projekt," přiznává Zuzana Svobodová, PR manažerka Coca-Coly. Podrobnosti k projektu ale zatím nechtěla uvést. Především na edukaci vlastních zaměstnanců se soustředí i společnost Kofola. "Do budoucna plánujeme projekty v environmentální oblasti, a to jak v rovině jednotlivých brandů, tak i v korporátní rovině," uvedl Martin Klofanda, PR manažer společnosti.

Výrobci nápojů ale nejsou jediní, kdož se orientují na aktivity, které nezatěžují životní prostředí. Japonský výrobce psacích potřeb Pilot na nabízí v Česku kompletní kolekci z recyklovaných plastových lahví, již nazval BeGreen - tedy buďme zelení. Na začátku tohoto roku Pilot uvedl roller B2P (Bottle to Pen), který je z 89 % vyroben z použitých PET lahví. Výrobce sází na marketingovou podporu pomocí POS materiálů, školení, cílených prodejních akcí a inzercí v časopisech. Roller komunikuje kontinuálně téměř od začátku roku.

Vedle výrobců se k environmentálnímu marketingu hlásí i obchodní řetězce. Společnost Ahold, která ve svých supermarketech a hypermarketech Albert přestala nabízet tašky zdarma v létě tohoto roku, prezentovala rušení tašek zdarma jako charitativní akci.

Svou roli ale hrají v rušení tašek zdarma kromě ekologických pohnutek také důvody finanční. Bezplatně nabízí igelitové tašky už pouze Globus a Tesco. Tašky zdarma řetězce vnímají jako nadstandardní službu zákazníkům, argumentují také tím, že jsou k životnímu prostředí mnohem šetrnější než před lety. Jinou strategii má Tesco ve Velké Británii. Zákazník, který si nákup odnese ve své vlastní tašce, dostane v rámci věrnostního programu Tesco ClubCard body navíc.

Podle výzkumu Milward Brown a RSDI 79 % respondentů uvedlo, že je pro ně důležité, zda se společnosti chovají ekologicky. Dotázaní se také přiznali, že nákup produktů od společnosti, která se vůči životnímu prostředí chová zodpovědně, jim dává pocit, že pomáhají životnímu prostředí.

AUTOR: Martina Suchá

Zdroj:Marketing & Media
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů