Jste firma? Chcete dělat ekologickou reklamu? Nová publikace organizace CENIA vám ukáže, jak být v "zelené" reklamě fér a vyhnout se tzv. greenwashingu - nadsazování informací o šetrnosti ekologického výrobku.
Kde jsou hranice greenwashingu?
Úplně první českou publikaci s konkrétním návodem, jak se při zeleném marketingu vyvarovat zbytečných nešvarů a nejasností, vydává CENIA, česká informační agentura životního prostředí.
Publikace Vlastní environmentální tvrzení aneb férová ekoreklama v praxi obsahuje praktický návod pro firmy, jak propagovat své ekologicky šetrnější produkty efektivně a zároveň věrohodně. Pro praxi, kdy výrobce dělá svůj výrobek šetrnější k životnímu prostředí, než ve skutečnosti je, se vžil název "greenwashing". Podle průzkumu kanadské organizace TerraChoice v kanadských a amerických supermarketech je to případ celých 98 % zelené reklamy, kdy byla informace o výrobcích falešná, zavádějící nebo špatně podaná. Zájemci si příručku mohou stáhnout na adrese www.cenia.cz/prirucka-vet.