Středa, 24. dubna 2024

Kde jsou hranice greenwashingu?

Jste firma? Chcete dělat ekologickou reklamu? Nová publikace organizace CENIA vám ukáže, jak být v "zelené" reklamě fér a vyhnout se tzv. greenwashingu - nadsazování informací o šetrnosti ekologického výrobku.

Kde jsou hranice greenwashingu?

Úplně první českou publikaci s konkrétním návodem, jak se při zeleném marketingu vyvarovat zbytečných nešvarů a nejasností, vydává CENIA, česká informační agentura životního prostředí.

Publikace Vlastní environmentální tvrzení aneb férová ekoreklama v praxi obsahuje praktický návod pro firmy, jak propagovat své ekologicky šetrnější produkty efektivně a zároveň věrohodně. Pro praxi, kdy výrobce dělá svůj výrobek šetrnější k životnímu prostředí, než ve skutečnosti je, se vžil název "greenwashing". Podle průzkumu kanadské organizace TerraChoice v kanadských a amerických supermarketech je to případ celých 98 % zelené reklamy, kdy byla informace o výrobcích falešná, zavádějící nebo špatně podaná. Zájemci si příručku mohou stáhnout na adrese www.cenia.cz/prirucka-vet.

Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů