V České republice odstartovala 11. května evropská kampaň Display
V jaké budově žijeme či pracujeme? Vyplácí se nám to s ohledem na energetické náklady? A co životní prostředí? Nejen mezi elektrospotřebiči pro domácnost, ale i mezi budovami je kvalitativní rozdíl v energetické náročnosti. Kampaň Display, kterou společnost Knauf Insulation (KI) připravila ve spolupráci se základní školou Masarykova v Krupce, má veřejnosti nabídnout informace o způsobu nakládání s energiemi ve veřejných budovách. Evropská kampaň Display pomáhá domy rozčleňovat do energetických „výkonnostních tříd“, a tak zároveň vyhodnocuje, do jaké míry má jejich provoz vliv na životní prostředí.
Kde a jak kampaň začíná?
Společnost Knauf Insulation ve dvou budovách základní školy Masarykova v Krupce na Teplicku provedla sběr dat a podkladů potřebných pro sestavení energetického štítku Display a 11. května novinářům a návštěvníkům při slavnostním odhalení štítků – plakátů s těmito štítky představila energetickou bilanci stavby za poslední dva roky. Děti a učitelé také zahájili samostatná měření k vlastnímu vyhodnocení energetické náročnosti své školy a přípravu dokumentace k proměně školní budovy, která je plánována s KI. 11. května v 16.00 hodin zástupci školy předali ceny a vyhlásili vítěze soutěže Škola budoucnosti. Ceremoniál proběhla ve výstavní síni Městského úřadu v Krupce.
Odhalení štítků za účasti zástupců města, které je garantem kampaně, bylo spojeno s další přitažlivou akcí pro veřejnost a média. Tou je Knauf Insulation Road Show. Při této spanilé jízdě klasického amerického kamionu Kenwoorth deseti českými městy hodlá Knauf rozšiřovat povědomí o tématech šířeji spojených s energiemi a představí několik evropských iniciativ, jež se dlouhodobě těmito otázkami zabývají. Součástí programu budou pochopitelně i atrakce, soutěže pro návštěvníky, živá hudba apod.
Jaké je poselství Display?
Display nebo také Evropská klimatická kampaň štítkování komunálních budov, chce jednoduchými a srozumitelnými prostředky informovat o energetické náročnosti komunálních budov a dovést širokou veřejnost k zamyšlení se nad jejich vlastní spotřebou energie pro vytápění, ohřev vody apod. Energetický štítek obsahuje přehlednou informaci pomocí bodového znázornění A-G:
- o spotřebě energie
- o emisích oxidu uhličitého
- o spotřebě vody
Do kampaně Display, kterou do Čech přivádí KI, se mohou přihlásit města, která chtějí mj. znát spotřebu energie a potenciál úspor u vlastních budov, sledovat jejich efekt a také mít předstih před ostatními v implementaci Evropské směrnice o energetické náročnosti budov č. 2002/91 ES., která stanoví mj. povinnost energetické certifikace určitých budov. Tato směrnice byla v České republice implementována do změny zákona o hospodaření energií v červenci 2006. Kampaň koresponduje s evropskou strategií energetických úspor, které mají dosáhnout 20 procent v roce 2020.
Zdroj: PR Knauf Insulation