Proud lze v Německu koupit i v diskontech
"Ráda bych půl kila kávy a proud na dva roky" - taková objednávka by nemusela
být u pultů německých obchodů v budoucnu ničím nezvyklým. Tamní dodavatelé
energie se totiž kvůli rostoucí kritice ohledně vysokých cen, snaží hledat přímé
spojení se zákazníky, a to i netradičními způsoby. Od včerejška tak v
diskontních řetězcích Lidl a Kaufland dodávky elektřiny nabízí například firma E
wie einfach (v překladu E neboli jednoduše), dceřiná společnost největšího
německého energetického koncernu E.ON.
"Ráda bych půl kila kávy a proud na dva roky" - taková objednávka by nemusela být u pultů německých obchodů v budoucnu ničím nezvyklým. Tamní dodavatelé energie se totiž kvůli rostoucí kritice ohledně vysokých cen, snaží hledat přímé spojení se zákazníky, a to i netradičními způsoby. Od včerejška tak v diskontních řetězcích Lidl a Kaufland dodávky elektřiny nabízí například firma E wie einfach (v překladu E neboli jednoduše), dceřiná společnost největšího německého energetického koncernu E.ON.
Do Česka se ale tento prodejní model zřejmě jen tak nedostane. "Zatím je to projekt pouze v Německu," míní Alexander Land, mluvčí společnosti E wie einfach. Stejně to vidí také zástupci prodejen. "Expandovat s tímto modelem v současnosti neplánujeme," dodává Andrea Küblerová z tiskového oddělení německého Kauflandu. "Vždyť něco takového vůbec poprvé nabízíme i v Německu," dodala.
V rámci akce, která potrvá do 22. prosince, mají němečtí zákazníci možnost na dva roky získat garantovanou cenu za jednu kilowatthodinu o jeden cent levnější, než jaká je cena takzvaného základního poskytovatele v místě jejich bydliště. "Zjistili jsme, že spotřebitelé stále uvědoměleji vyhledávají určité nabídky elektřiny a porovnávají ceny úplně stejně jako při nákupu potravin," citovala agentura Reuters Marie-Luise Wolffovou, manažerku E wie einfach, která je zodpovědná za distribuci.
E.ON ale není zdaleka první, kdo se rozhodl při prodeji proudu vsadit na netradiční metody. Dceřiná společnost koncernu RWE, Eprimo, své služby nabízí například v obchodech firmy The Phone House, která se jinak specializuje na prodej mobilních telefonů. Zatímco samotná RWE ve svém klíčovém regionu, Severním Porýní-Vestfálsku, zákazníky hromadně ztrácí, její dceřiná společnost jich letos získala už 30 000 a dodává nyní elektřinu již 170 000 odběratelům.
Podobné kooperace podle agentury Reuters již před lety uzavřel například i hamburský poskytovatel ekologicky vyráběné elektřiny Lichtblick. Ten letos na jaře svou elektřinu nabízel v řetězci Tchibo, jeho partnery jsou i koncerny Deutsche Post, Deutsche Bahn nebo zásilková společnost Otto Versand. "Lichtblick tak může využívat prodejních kanálů, kterými by jinak nikdy nemohl disponovat," řekl agentuře mluvčí firmy. Ročně tak prý získá 50 000 nových odběratelů, celkem jich má již zhruba 390 000. Spolupráce má prý pozitivní důsledky pro obě strany. "Partneři si mohou dělat reklamu díky našemu pozitivnímu image jako poskytovatelé ekologického proudu," uvedla společnost.
Do Česka se ale tento prodejní model zřejmě jen tak nedostane. "Zatím je to projekt pouze v Německu," míní Alexander Land, mluvčí společnosti E wie einfach. Stejně to vidí také zástupci prodejen. "Expandovat s tímto modelem v současnosti neplánujeme," dodává Andrea Küblerová z tiskového oddělení německého Kauflandu. "Vždyť něco takového vůbec poprvé nabízíme i v Německu," dodala.
V rámci akce, která potrvá do 22. prosince, mají němečtí zákazníci možnost na dva roky získat garantovanou cenu za jednu kilowatthodinu o jeden cent levnější, než jaká je cena takzvaného základního poskytovatele v místě jejich bydliště. "Zjistili jsme, že spotřebitelé stále uvědoměleji vyhledávají určité nabídky elektřiny a porovnávají ceny úplně stejně jako při nákupu potravin," citovala agentura Reuters Marie-Luise Wolffovou, manažerku E wie einfach, která je zodpovědná za distribuci.
E.ON ale není zdaleka první, kdo se rozhodl při prodeji proudu vsadit na netradiční metody. Dceřiná společnost koncernu RWE, Eprimo, své služby nabízí například v obchodech firmy The Phone House, která se jinak specializuje na prodej mobilních telefonů. Zatímco samotná RWE ve svém klíčovém regionu, Severním Porýní-Vestfálsku, zákazníky hromadně ztrácí, její dceřiná společnost jich letos získala už 30 000 a dodává nyní elektřinu již 170 000 odběratelům.
Podobné kooperace podle agentury Reuters již před lety uzavřel například i hamburský poskytovatel ekologicky vyráběné elektřiny Lichtblick. Ten letos na jaře svou elektřinu nabízel v řetězci Tchibo, jeho partnery jsou i koncerny Deutsche Post, Deutsche Bahn nebo zásilková společnost Otto Versand. "Lichtblick tak může využívat prodejních kanálů, kterými by jinak nikdy nemohl disponovat," řekl agentuře mluvčí firmy. Ročně tak prý získá 50 000 nových odběratelů, celkem jich má již zhruba 390 000. Spolupráce má prý pozitivní důsledky pro obě strany. "Partneři si mohou dělat reklamu díky našemu pozitivnímu image jako poskytovatelé ekologického proudu," uvedla společnost.
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích