Společnost Virgin včera vyzkoušela první letadlo na biopalivo
Z londýnského letiště Heathrow se včera do Amsterodamu vydalo první dopravní
letadlo částečně poháněné biopalivem. Stroj, na jehož palubě nebyli cestující,
patří společnosti Virgin Atlantic, která tím chce poukázat na možnosti
použitelnosti biopaliv v letectví. Informovala o tom agentura AP.
Z londýnského letiště Heathrow se včera do Amsterodamu vydalo první dopravní letadlo částečně poháněné biopalivem. Stroj, na jehož palubě nebyli cestující, patří společnosti Virgin Atlantic, která tím chce poukázat na možnosti použitelnosti biopaliv v letectví. Informovala o tom agentura AP.
Šéf společnosti Richard Branson před startem řekl, že jde o "průlom, díky němuž bude moci Virgin Atlantic provozovat svá letadla s využitím čistšího paliva dřív, než plánovala". "Je to ukázkový let, který poskytne zásadní poznatky, díky nimž budeme schopni zásadním způsobem omezit znečišťování ovzduší," prohlásil.
Mnozí ochránci životního prostředí tento způsob omezování emisí letadel kritizují s tím, že zvyšování zájmu o biopalivo rozkolísá zemědělství. Kenneth Richter z organizace Přátelé Země považuje celou záležitost s biopalivem za trik, který má odvrátit pozornost od řešení problémů spojených s klimatickými změnami.
Včera použitý Boeing 747 má jeden ze čtyř motorů napojený na nádrž s biopalivem, jež motoru dodává 20 procent potřebné energie. Palivo je vyrobeno z oleje palmy babassu a kokosu.
Tvůrci tvrdí, že ani jedna ze surovin nepatří mezi zemědělské základní plodiny - oba druhy olejů jsou používány hlavně v kosmetice.
Hlavním technickým problémem biopaliva je to, že ve velkých výškách mrzne. "Nebude to zřejmě řešení z dlouhodobého hlediska, ale dokážeme, že se dá s takovým palivem létat až do výšky 30 000 stop (9144 metrů)," řekl Branson.
Šéf společnosti Richard Branson před startem řekl, že jde o "průlom, díky němuž bude moci Virgin Atlantic provozovat svá letadla s využitím čistšího paliva dřív, než plánovala". "Je to ukázkový let, který poskytne zásadní poznatky, díky nimž budeme schopni zásadním způsobem omezit znečišťování ovzduší," prohlásil.
Mnozí ochránci životního prostředí tento způsob omezování emisí letadel kritizují s tím, že zvyšování zájmu o biopalivo rozkolísá zemědělství. Kenneth Richter z organizace Přátelé Země považuje celou záležitost s biopalivem za trik, který má odvrátit pozornost od řešení problémů spojených s klimatickými změnami.
Včera použitý Boeing 747 má jeden ze čtyř motorů napojený na nádrž s biopalivem, jež motoru dodává 20 procent potřebné energie. Palivo je vyrobeno z oleje palmy babassu a kokosu.
Tvůrci tvrdí, že ani jedna ze surovin nepatří mezi zemědělské základní plodiny - oba druhy olejů jsou používány hlavně v kosmetice.
Hlavním technickým problémem biopaliva je to, že ve velkých výškách mrzne. "Nebude to zřejmě řešení z dlouhodobého hlediska, ale dokážeme, že se dá s takovým palivem létat až do výšky 30 000 stop (9144 metrů)," řekl Branson.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích