SKF ATC umožňuje snížit spotřebu paliva malých obchodních letadel - až o milión litrů ročně
Společnost SKF vyvinula pod označením SKF ATC nové jednotky pro business jety,
které mohou jejich provozovatelům přinést výraznou úsporu pohonných hmot: jde o
hardware, software i rozhraní pro komunikaci s počítačem motoru, který reguluje
otáčky motoru a přívod paliva. Zatímco u starších systémů zůstávala v režimu
autopilota rychlostní páky ve fixní poloze, a tím v nesprávné pozici.
Společnost SKF vyvinula pod označením SKF ATC nové jednotky pro business jety, které mohou jejich provozovatelům přinést výraznou úsporu pohonných hmot: jde o hardware, software i rozhraní pro komunikaci s počítačem motoru, který reguluje otáčky motoru a přívod paliva. Zatímco u starších systémů zůstávala v režimu autopilota rychlostní páky ve fixní poloze, a tím v nesprávné pozici.
Moderní automatické ovládání tahu motoru přebírá některé funkce pilota, například tah motoru, úhel stoupání a rychlost letu, které seřizuje v závislosti na snižující se hmotnosti letadla v důsledku spalování paliva. Komputerizované automatické ovládání je z hlediska spotřeby paliva efektivnější než řízení člověkem a úspora paliva letadel vybavených jednotkami SKF ATC dosahuje až 5%. Automatická jednotka SKF pro ovládání tahu motoru (Automatic Throttle Control Unit, ATCU) vyvinutá speciálně pro malá dopravní letadla umožňuje uspořit zhruba sto litrů paliva za hodinu letu. Za dobu životnosti letoun uspoří milion litrů. Jednotky již schválil Federální úřad pro civilní letectví a do svých letadel je už instalovali dva výrobci business-jetů.
Jednotky ATC jsou součástí globální aktivity SKF zaměřené na úspory energie a nákladů v různých oborech, jako jsou např. robotické aplikace v automobilním, leteckém průmyslu, výrobě polovodičů, zpracování kovů a dalších průmyslových segmentech. Například poté, co byly u svářecích robotů nahrazeny pneumatické aktuátory novými elektromechanickými aktuátory SKF v jedné z německých automobilek, dosáhlo se více než 90% úspory energie oproti předchozímu stavu. U procesu s více než 300 roboty a 4 milióny svářecích bodů ročně na typické výrobní lince jsou v takovém případě celkové úspory skutečně impozantní.
Moderní automatické ovládání tahu motoru přebírá některé funkce pilota, například tah motoru, úhel stoupání a rychlost letu, které seřizuje v závislosti na snižující se hmotnosti letadla v důsledku spalování paliva. Komputerizované automatické ovládání je z hlediska spotřeby paliva efektivnější než řízení člověkem a úspora paliva letadel vybavených jednotkami SKF ATC dosahuje až 5%. Automatická jednotka SKF pro ovládání tahu motoru (Automatic Throttle Control Unit, ATCU) vyvinutá speciálně pro malá dopravní letadla umožňuje uspořit zhruba sto litrů paliva za hodinu letu. Za dobu životnosti letoun uspoří milion litrů. Jednotky již schválil Federální úřad pro civilní letectví a do svých letadel je už instalovali dva výrobci business-jetů.
Jednotky ATC jsou součástí globální aktivity SKF zaměřené na úspory energie a nákladů v různých oborech, jako jsou např. robotické aplikace v automobilním, leteckém průmyslu, výrobě polovodičů, zpracování kovů a dalších průmyslových segmentech. Například poté, co byly u svářecích robotů nahrazeny pneumatické aktuátory novými elektromechanickými aktuátory SKF v jedné z německých automobilek, dosáhlo se více než 90% úspory energie oproti předchozímu stavu. U procesu s více než 300 roboty a 4 milióny svářecích bodů ročně na typické výrobní lince jsou v takovém případě celkové úspory skutečně impozantní.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích