Japonské firmy se spojí při práci na bateriích pro ekologické automobily
Toyota, Nissan, Matsushita Electric Industrial (Panasonic a Technics) a další
japonské společnosti podle informace japonského listu Nikkei vytvořily skupinu,
která chce společně vyvinout standard lithium-iontových baterií pro novou
generaci ekologických vozů. Skupina, kterou tvoří devět automobilek a výrobců
motocyklů, šest výrobců baterií, energetická společnost Electric Power a také
zástupci ministerstva hospodářství, obchodu a průmyslu, se chce pokusit prosadit
novou specifikaci u Mezinárodní organizace pro standardizaci. Jejím cílem je
vytvořit návrh standardu pro baterie, který by zahrnoval metody testování a
nabíjení či nároky na bezpečnost a umožnil přispět ke snížení nákladů firem na
rozvoj.
Toyota, Nissan, Matsushita Electric Industrial (Panasonic a Technics) a další japonské společnosti podle informace japonského listu Nikkei vytvořily skupinu, která chce společně vyvinout standard lithium-iontových baterií pro novou generaci ekologických vozů. Skupina, kterou tvoří devět automobilek a výrobců motocyklů, šest výrobců baterií, energetická společnost Electric Power a také zástupci ministerstva hospodářství, obchodu a průmyslu, se chce pokusit prosadit novou specifikaci u Mezinárodní organizace pro standardizaci. Jejím cílem je vytvořit návrh standardu pro baterie, který by zahrnoval metody testování a nabíjení či nároky na bezpečnost a umožnil přispět ke snížení nákladů firem na rozvoj.
Automobilky Toyota, Nissan a Mitsubishi Motors již provozují společné podniky na rozvoj a výrobu lithium-iontových baterií pro využití v automobilech s firmami Matsushita Electric, NEC a GS Yuasa. Velké automobilky, včetně americké General Motors, usilují o vývoj nových baterií pro úsporné, elektrické vozy, o které je nyní mezi spotřebiteli kvůli vysokým cenám ropy velký zájem. Například právě zmíněná automobilka GM nyní masivně propaguje svůj budoucí elektrický vůz Chevrolet Volt a spojila se s elektrárenskou společností, která by měla firmě pomoci při vytvoření potřebné sítě dobíjecích míst pro auta.
Velkou výzvou pro výrobce automobilů je v oboru elektropohonu zejména zmenšení rozměrů a snížení hmotnosti baterií. Současné hybridní vozy používají většinou těžší a větší nikl-hydridové baterie, ale zájem se upíná hlavně k lithium-iontovým článkům, které jsou menší a výkonnější než nikl-hydridové. Ty se nyní používají především v noteboocích, mobilech a dalších elektronických zařízeních, automobilky nyní intenzívně pracují na jejich přizpůsobení pro vozidla.
Automobilky Toyota, Nissan a Mitsubishi Motors již provozují společné podniky na rozvoj a výrobu lithium-iontových baterií pro využití v automobilech s firmami Matsushita Electric, NEC a GS Yuasa. Velké automobilky, včetně americké General Motors, usilují o vývoj nových baterií pro úsporné, elektrické vozy, o které je nyní mezi spotřebiteli kvůli vysokým cenám ropy velký zájem. Například právě zmíněná automobilka GM nyní masivně propaguje svůj budoucí elektrický vůz Chevrolet Volt a spojila se s elektrárenskou společností, která by měla firmě pomoci při vytvoření potřebné sítě dobíjecích míst pro auta.
Velkou výzvou pro výrobce automobilů je v oboru elektropohonu zejména zmenšení rozměrů a snížení hmotnosti baterií. Současné hybridní vozy používají většinou těžší a větší nikl-hydridové baterie, ale zájem se upíná hlavně k lithium-iontovým článkům, které jsou menší a výkonnější než nikl-hydridové. Ty se nyní používají především v noteboocích, mobilech a dalších elektronických zařízeních, automobilky nyní intenzívně pracují na jejich přizpůsobení pro vozidla.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích