Autobusy na zemní plyn přibývají
Německá MAN Nutzfahrzeuge Group získala důležitou zakázku na dodávku 635
autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Ankara, hlavní město Turecka,
objednala 500 CNG autobusů, 135 dalších autobusů zamíří do Haagu. Také letiště v
americkém Oaklandu bude využívat autobusy s pohonem na CNG - představenstvo
letiště schválilo nákup 26 nových CNG autobusů, které budou využívány pro
přepravu cestujících mezi terminály a Oakland Airport Station, a jako služby
shuttle servisu místo původních naftových autobusům. Palivo zajistí plnicí
stanice umístěná přímo na letišti. "V důsledku zvyšujících se čísel nákladů na
palivo operátoři letiště a veřejné dopravy přecházejí z naftových autobusů na
vozidla poháněná zemním plynem. Zkušenosti ukázaly, že autobusy na zemní plyn
jsou čistější a mají levnější provoz," říká Andrew Littlefair, prezident Clean
Energy. Také Dopravní podnik Los Angeles (třetí největší v USA) si objednal 260
autobusů na zemní plyn, s opcí na dalších 740.
Německá MAN Nutzfahrzeuge Group získala důležitou zakázku na dodávku 635 autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). Ankara, hlavní město Turecka, objednala 500 CNG autobusů, 135 dalších autobusů zamíří do Haagu. Také letiště v americkém Oaklandu bude využívat autobusy s pohonem na CNG - představenstvo letiště schválilo nákup 26 nových CNG autobusů, které budou využívány pro přepravu cestujících mezi terminály a Oakland Airport Station, a jako služby shuttle servisu místo původních naftových autobusům. Palivo zajistí plnicí stanice umístěná přímo na letišti. "V důsledku zvyšujících se čísel nákladů na palivo operátoři letiště a veřejné dopravy přecházejí z naftových autobusů na vozidla poháněná zemním plynem. Zkušenosti ukázaly, že autobusy na zemní plyn jsou čistější a mají levnější provoz," říká Andrew Littlefair, prezident Clean Energy. Také Dopravní podnik Los Angeles (třetí největší v USA) si objednal 260 autobusů na zemní plyn, s opcí na dalších 740.
I na druhé straně zeměkoule v indickém Dillí musely autobusy a autorikši začít přecházet na pohon na stlačený zemní plyn již před deseti lety. V Dillí je dnes povolen vjezd do centra města jen vozům na toto alternativní palivo. Podle zprávy indické vlády se počet vozidel na silnicích sice zdvojnásobil, ale znečištění pokleslo o polovinu.
V dnešní době je CNG výhodnou alternativou pohonu vozidel pro mnoho velkoměst. "Pokud by Praha nyní nepořídila autobusy na zemní plyn, ztratila by tím možnost při současné stále se zvyšující ceně nafty uspořit městu nejméně 50 procent nákladů a ještě současně přispět ke zlepšení kvality ovzduší v Praze. Autobusy na CNG totiž produkují výrazně méně emisí než naftové vozy splňující normu EURO 5," řekla Markéta Schauhuberová z České plynárenské unie.
I na druhé straně zeměkoule v indickém Dillí musely autobusy a autorikši začít přecházet na pohon na stlačený zemní plyn již před deseti lety. V Dillí je dnes povolen vjezd do centra města jen vozům na toto alternativní palivo. Podle zprávy indické vlády se počet vozidel na silnicích sice zdvojnásobil, ale znečištění pokleslo o polovinu.
V dnešní době je CNG výhodnou alternativou pohonu vozidel pro mnoho velkoměst. "Pokud by Praha nyní nepořídila autobusy na zemní plyn, ztratila by tím možnost při současné stále se zvyšující ceně nafty uspořit městu nejméně 50 procent nákladů a ještě současně přispět ke zlepšení kvality ovzduší v Praze. Autobusy na CNG totiž produkují výrazně méně emisí než naftové vozy splňující normu EURO 5," řekla Markéta Schauhuberová z České plynárenské unie.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích