Brusel chce v EU zavést jednotné označování pneumatik, a dát více informací uživatelům
Použití vhodných pneumatik [https://www.kamsnim.cz/categories/pneu] může lidem
ušetřit až deset procent z účtu za pohonné hmoty za jejich auto. Ve svém
prohlášení to uvedla Evropská komise, která i kvůli tomu současně přišla s
návrhem na jednotné označování pneumatik
[https://www.kamsnim.cz/categories/pneu] v EU. Díky němu by si lidé mohli při
nákupu gum snadno zjistit, jak je na tom daný výrobek, co se týká vlivu na
spotřebu, jeho hlučnosti či přiléhavosti za vlhka.
Použití vhodných pneumatik může lidem ušetřit až deset procent z účtu za pohonné hmoty za jejich auto. Ve svém prohlášení to uvedla Evropská komise, která i kvůli tomu současně přišla s návrhem na jednotné označování pneumatik v EU. Díky němu by si lidé mohli při nákupu gum snadno zjistit, jak je na tom daný výrobek, co se týká vlivu na spotřebu, jeho hlučnosti či přiléhavosti za vlhka.
Podle návrhů komise, které nyní půjdou na stůl Evropského parlamentu a hlavně členských zemí EU, by nový systém označování měl vstoupit v platnost do konce roku 2012.
Výhodný nebude podle komise jen pro spotřebitele, kteří by díky němu mohli ušetřit, ale i pro výrobce. To, že budou existovat jednotné standarty pro sdělování informací o účinnosti pneumatik, prý zlepší možnosti soupeření o zákazníky, které nebude založené jen na cenách výrobků.
Výkonný orgán EU očekává i přínos pro životní prostředí. Nový systém označování by podle něj mohl vést ke snížení emisí oxidu uhličitého ročně o 1,5 až čtyři miliony tun. To odpovídá odstranění asi 500.000 až 1,3 osobních automobilů z unijních silnic ročně.
Kolem roku 2020 by nové označování podle očekávání komise mohlo také každý rok ušetřit 2,4 až 6,6 milionu tun olejového ekvivalentu (toe), což je jednotka, která představuje objem energie, který se uvolní při spálení jedné tuny surové ropy. To, jak na tom daná pneumatika je, by pak mělo být napsáno v místě prodeje na nějaké nálepce či cedulce i v technických propagačních materiálech, brožurách nebo na internetu.
Podle návrhů komise, které nyní půjdou na stůl Evropského parlamentu a hlavně členských zemí EU, by nový systém označování měl vstoupit v platnost do konce roku 2012.
Výhodný nebude podle komise jen pro spotřebitele, kteří by díky němu mohli ušetřit, ale i pro výrobce. To, že budou existovat jednotné standarty pro sdělování informací o účinnosti pneumatik, prý zlepší možnosti soupeření o zákazníky, které nebude založené jen na cenách výrobků.
Výkonný orgán EU očekává i přínos pro životní prostředí. Nový systém označování by podle něj mohl vést ke snížení emisí oxidu uhličitého ročně o 1,5 až čtyři miliony tun. To odpovídá odstranění asi 500.000 až 1,3 osobních automobilů z unijních silnic ročně.
Kolem roku 2020 by nové označování podle očekávání komise mohlo také každý rok ušetřit 2,4 až 6,6 milionu tun olejového ekvivalentu (toe), což je jednotka, která představuje objem energie, který se uvolní při spálení jedné tuny surové ropy. To, jak na tom daná pneumatika je, by pak mělo být napsáno v místě prodeje na nějaké nálepce či cedulce i v technických propagačních materiálech, brožurách nebo na internetu.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích