Ekologicky šetrnější pohonné hmoty jsou již na trhu
Motorová paliva dodávaná na český trh musí mít od příštího roku snížený obsah
síry a vyšší podíl biosložky. Přísnější ekologická kritéria vycházejí z
požadavků normy Euro 5. Česká Rafinérská a pardubická rafinerie Paramo oznámily,
že jíž tato paliva vyrábí v celém objemu své produkce a dodávají je svým
odběratelům.
Motorová paliva dodávaná na český trh musí mít od příštího roku snížený obsah síry a vyšší podíl biosložky. Přísnější ekologická kritéria vycházejí z požadavků normy Euro 5. Česká Rafinérská a pardubická rafinerie Paramo oznámily, že jíž tato paliva vyrábí v celém objemu své produkce a dodávají je svým odběratelům.
Povolený obsah síry v pohonných hmotách se podle evropských předpisů snižuje z dosavadního povoleného maxima 50 miligramů na méně než deset miligramů na kilogram. Povinný minimální podíl biosložek v pohonných hmotách byl zvýšen na 3,5 procenta u benzinu a 4,5 procenta u nafty.
Česká rafinérská a Paramo ze skupiny Unipetrol dokončily přechod na bezsirná paliva s obsahem síry v prvním pololetí 2008, a tato paliva se tak už několik měsíců prodávají na všech čerpacích stanicích Benziny, jež patří rovněž tuzemskému petrochemickému holdingu. Pohonné hmoty od nich odebírají také Shell a italská ENI, jež provozuje čerpací stanice Agip.
Povolený obsah síry v pohonných hmotách se podle evropských předpisů snižuje z dosavadního povoleného maxima 50 miligramů na méně než deset miligramů na kilogram. Povinný minimální podíl biosložek v pohonných hmotách byl zvýšen na 3,5 procenta u benzinu a 4,5 procenta u nafty.
Česká rafinérská a Paramo ze skupiny Unipetrol dokončily přechod na bezsirná paliva s obsahem síry v prvním pololetí 2008, a tato paliva se tak už několik měsíců prodávají na všech čerpacích stanicích Benziny, jež patří rovněž tuzemskému petrochemickému holdingu. Pohonné hmoty od nich odebírají také Shell a italská ENI, jež provozuje čerpací stanice Agip.
Zdroj:Euro
Sdílet článek na sociálních sítích