Energetická účinnost v reklamě
Nejen energetické štítky, nýbrž všechny reklamy, které propagují domácí spotřebiče jako ledničky nebo pračky, budou muset uvádět energetickou spotřebu výrobku. Tuto úpravu obsahuje legislativní návrh, který přijal Evropský parlament. Europoslanci v návrhu směrnice také doporučují daňové úlevy pro spotřebitele, kteří používají energeticky účinné a k životnímu prostředí šetrné výrobky. Tyto úlevy chtějí i pro průmyslová odvětví, která výrobky šetřící energii vyrábějí.
Energetickou spotřebu výrobku by podle návrhu měly uvádět veškeré reklamní materiály k danému výrobku, tedy i technická propagační literatura, jako jsou příručky a brožury výrobce.
Se zavedením povinnosti uvádět v reklamních materiálech stejné informace o spotřebě jako na energetickém štítku ale nesouhlasí například český europoslanec Jan Březina, který je stínovým zpravodajem celé směrnice ve Výboru pro průmysl, výzkum a energetiku.
"Důrazně jsem před tímto postupem varoval, bohužel se ostatní frakce proti nám spojily. Výrobcům a prodejcům musí být ponechána svoboda rozhodnout se, jaké informace o výrobku v reklamních materiálech uvedou," uvedl Březina. Nicméně řekl, že směrnice o informování ohledně energetické účinnosti výrobků je celkově pozitivní.
EP odhlasoval též změny v označování výrobků, co se samotných energetických štítků týče. Poslanci chtějí, aby nově nesly štítky s energetickými údaji i výrobky pro komerční a průmyslové využití spotřebovávající energii. Patří mezi ně například chladírenské místnosti, mrazicí boxy nebo prodejní automaty.
ZDROJ: FINANČNÍ MANAGEMENT