Čtvrtek, 28. března 2024

Vítkovice rozvíjejí CNG program: vyvinuly mobilní "cisterny" i lokomotivy na zemní plyn

Vítkovice rozvíjejí CNG program: vyvinuly mobilní "cisterny" i lokomotivy na zemní plyn
Strojírenská skupina zastřešovaná značkou Vítkovice Machinery Group, která na loňském ročníku MSV ohlásila vstup na motoristický trh CNG (stlačený zemní plyn), může vykázat po roce v této oblasti výrazné úspěchy. Vystavěla a provozuje čtyři průmyslové plnicí stanice na CNG v rámci skupiny a do konce roku 2009 zprovozní, pod značkou CNG Vitall, první vlastní veřejnou plnicí stanici, která se stane největší svého druhu v ČR. Bude stát v Ostravě a díky velkým vysokotlakým zásobníkům na 4200 litrů bude schopna velmi rychle obsloužit zákazníky i v odběrové špičce. Mimo to strojírenská skupina vyvíjí dostupné domácí plnicí stanice na CNG, určené pro motoristy, zejména z řídce osídlených oblastí, a pro náročnou klientelu preferující individuální možnost doplňování paliva do svého vozidla přímo v domácí garáži.

"Zabýváme se také možnostmi mobilního zásobování jakýchkoli objektů, domů, institucí a firem zemním plynem. V případě výpadku dodávek zemního plynu, což je situace, kterou už Evropa zná, jsou k dispozici trajlerové vozy, které jsou naprostou novinkou. S kapacitou 5000 kubických metrů jsou schopny přepravit na místo potřeby dostatek CNG například pro technologickou potřebu či pro řešení krizových situací," uvedl Jaromír Šiler, generální ředitel společnosti Vítkovice Cylinders, ze skupiny Vítkovice Machinery Group, která je nositelem CNG projektů. CNG program je součástí jejich klíčového byznysu v tzv. Green Technologies (zelených, ekologických technologiích), kam patří také budování čistíren odpadních vod a bioplynových stanic.

Klíčovým projektem je ale podle Jaromíra Šilera ekologizace dopravy. "Zpracováváme projekty pro ekologizaci veřejné dopravy v České republice, na Slovensku a v Polsku. Velmi intenzivně se zabýváme také čištěním bioplynu na bioplynových stanicích k použití v podobě paliva pro pohon automobilů," doplnil obchodní ředitel Vítkovice Cylinders Petr Palička.

Skupina Vítkovice Machinery Group navíc pokračuje v rozšiřování své flotily silničních vozidel (200 aut) i dalších dopravních prostředků na CNG. Společnost Vítkovice Doprava již provozuje v nákladní dopravě nákladní automobily poháněné zemním plynem. "Vyvíjíme i železniční lokomotivy na pohon zemním plynem. První z takovýchto lokomotiv je dvounápravová lokomotiva o výkonu 250 kW pro lehký posun, její zařazení do železničního provozu se chystá ještě letos. V příštím roce předpokládáme ve spolupráci s ČD uvedení do provozu větší lokomotivy o výkonu 500 kW," doplnil ředitel Vítkovice Doprava Jaromír Scelavík.

Vítkovice Cylinders jsou jediným výrobcem na světě, který má supermoderní linku vlastní konstrukce na výrobu ocelových lahví na zemní plyn pro automobilový průmysl. Linka, jejíž výstavbu skupina Vítkovice Machinery Group dokončila loni, dává skupině náskok před konkurencí. Lahve přes Itálii, Polsko, Německo, Ukrajinu, Bulharsko, Argentinu a další země putují do mnoha světových destinací.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů