Chtějí peníze na projekt analýzy rizik z Transporty
Chrudim - Radnice požádala ministerstvo životního prostředí o prostředky na
úplnou analýzu rizik vyplývajících z rozšiřování kontaminace ze zamořeného
areálu bývalé Transporty. Studie má řádově přijít na miliony korun. \"Jde o
projekt, jakým způsobem omezit nebo zastavit rozšiřování kontaminace vně
areálu,\" řekl místostarosta města Jaroslav Trávníček. Nebezpečné chlorované
uhlovodíky přitom podle něj dále postupují nejen k obci Medlešice, ale nyní se
objevily i u vzdálenějších Dřenic. \"Celkové náklady na sanaci, včetně všech
oprav, se předběžně odhadují na 60 až 70 milionů korun,\" prohlásil. Radnice
takovými prostředky přitom nevládne. \"To bychom museli zastavit veškeré
investiční akce na dva až tři roky,\" uvedl. Ekologická zátěž souvisí s dřívější
činností zkrachovalého státního podniku, podle radnice by však měla část
odpovědnosti nést i privatizovaná akciová společnost. Ta však před lety spadla
do konkurzu a současný správce konkurzní podstaty to odmítá. \"Co já jsem se
stal správcem, k žádné ekologické zátěži nedocházelo,\" tvrdí správce Jaroslav
Wimmer. Transporta počátkem 90. let minulého století zaměstnávala na 4000 lidí.
Rozhodující podíl na jejích tržbách měla výroba ocelových konstrukcí,
dopravníků, manipulačních, skladovacích a ekologických zařízení. Tržby podniku
byly ještě v roce 1997 vyšší než dvě miliardy. Zdroj: Hradecké noviny
Chrudim - Radnice požádala ministerstvo životního prostředí o prostředky na úplnou analýzu rizik vyplývajících z rozšiřování kontaminace ze zamořeného areálu bývalé Transporty. Studie má řádově přijít na miliony korun.
\"Jde o projekt, jakým způsobem omezit nebo zastavit rozšiřování kontaminace vně areálu,\" řekl místostarosta města Jaroslav Trávníček.
Nebezpečné chlorované uhlovodíky přitom podle něj dále postupují nejen k obci Medlešice, ale nyní se objevily i u vzdálenějších Dřenic.
\"Celkové náklady na sanaci, včetně všech oprav, se předběžně odhadují na 60 až 70 milionů korun,\" prohlásil. Radnice takovými prostředky přitom nevládne.
\"To bychom museli zastavit veškeré investiční akce na dva až tři roky,\" uvedl.
Ekologická zátěž souvisí s dřívější činností zkrachovalého státního podniku, podle radnice by však měla část odpovědnosti nést i privatizovaná akciová společnost. Ta však před lety spadla do konkurzu a současný správce konkurzní podstaty to odmítá.
\"Co já jsem se stal správcem, k žádné ekologické zátěži nedocházelo,\" tvrdí správce Jaroslav Wimmer.
Transporta počátkem 90. let minulého století zaměstnávala na 4000 lidí. Rozhodující podíl na jejích tržbách měla výroba ocelových konstrukcí, dopravníků, manipulačních, skladovacích a ekologických zařízení. Tržby podniku byly ještě v roce 1997 vyšší než dvě miliardy.
Zdroj: Hradecké noviny
Sdílet článek na sociálních sítích