Obyvatelé Bezručovy ulice ve Žďáře bojují peticí proti hluku
Tři sta šedesát dva podpisů se objevilo v petici, která se dožaduje urychlené realizace žďárského obchvatu, obyvatelé Bezručovy ulice si stěžují na neustálý rámus způsobený velkým množstvím projíždějících automobilů a kamionů.
"Obchvat je tady opravdu nutný. Já bydlím přímo u hlavní silnice a je to vážně hrůza," stěžuje si Marie Losenická, která v ulici žije a pod petici také podepsala. "Auta tudy projíždějí jedno za druhým, že se pomalu ani nedá přejít silnice," dodává.
Zastupitelé Žďáru nad Sázavou petici obyvatel vzali na vědomí a souhlasí s jejich požadavky, aby byly podniknuty kroky nutné k výstavbě alespoň dílčích částí obchvatu. "Ty lidi naprosto chápu. Rachot tam v noci opravdu je, auta a autobusy tam jezdí pořád a kamiony už v noci rozhodně nedodržují předepsanou padesátikilometrovou rychlost," míní místostarostka Žďáru nad Sázavou Dagmar Zvěřinová. Konečné slovo ve stavbě obchvatu má ale stát a ten tvrdí, že nemá peníze. Žďárským tedy nezbývá než čekat.
Plánovaný obchvat má začínat u parkoviště před Tokozem. Dále povede přes Starý dvůr, do polí až k zahrádkám v Brodské ulici. Pokračovat bude podél železniční trati, kolem strojírenského podniku Žďas na Jihlavskou ulici a v konečné fázi na Jamskou a Novoměstskou ulici.
Obchvat je v územním plánu okrestního města. "V současné době pracujeme společně s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR na podkladech," informovala Irena Škodová ze žďárského odboru rozvoje a územního plánování.
Místostarostka města Dagmar Zvěřinová se však domnívá, že obchvat všechny problémy stěžujících si obyvatel nevyřeší. "Ano, osobní doprava se určitě zlepší, o tom není pochyb, ale je jasné, že obchvat nepomůže městské dopravě, ta zůstane i nadále obrovská. Je potřeba ji řešit stavbou různých propojení, aby se doprava rozvrstvila," nechala se slyšet místotarostka.
První etapa obchvatu už je zdárně hotová jedná se o silnici Brněnská - Jamská. V Jamské ulici se nyní pracuje na spojení s Novoměstskou ulicí. Jako další je v plánu fáze od Tokozu ke Stalingradu, potom další části a výpadovky. Celý obchvat bude podle slov Zvěřinové dokončen nejdříve za dva až dva a půl roku.