Lidé v Opavě si stěžují na hluk z železničního depa
České dráhy čelí kritice kvůli přestěhování železničního depa z Krnova do Opavy. Těsně vedle rodinných domů se opravují dieselové lokomotivy, a to i v nočních hodinách. Do sporu s drahami se pustil pan Rudolf Kremer a po několika měsících vytrvalého dopisování dosáhl částečného úspěchu.Na blízkost nádraží si pan Kremer už zvykl, ale startující lokomotivy hned vedle jeho ložnice jsou pro něho už příliš. "Dieselová lokomotiva, která jede do depa, musí zatroubit, což je šestnáct metrů od mé postele. Zaparkovávají se tady prakticky od osmé hodiny večer a stojí do rána. Některé začnou tůrovat a odjedou až po třech hodinách," popisuje své trable pan Kremer.
Trpí i manželka pana Kremera. "Jsem astmatik a špatně se mi dýchá. Tohle trápení s lokomotivami mě dohání k šílenství. Už aby bylo jaro, ať se člověk odtud může pohnout," stěžuje si paní Kremerová.
Že byly stížnosti na hluk oprávněné, to nám potvrdila i pracovnice Krajské hygienické stanice: "Zvláště pro noční dobu nevyhovují ani ty nejlehčí lokomotivy."
Znamená to, že České dráhy musí vymyslet nějaké řešení. "Pracuje se na projektu protihlukové stěny. Věříme, že obyvatelé Opavy už pak budou spokojeni," řekl mluvčí drah Ondřej Kubala.
Pan Kremer tedy dosáhl dílčího úspěchu. Otázkou ale je, zda tato stavba vyřeší i další potíže se zápachem a emisemi. Bude to zřejmě další boj, protože dieselové lokomotivy, jak ostatně potvrdilo ministerstvo dopravy, nepodléhají žádným emisním limitům.