Brněnská radnice zaplatí za opatření proti hluku 3,4 miliardy korun
"Nejpostiženějšími zónami města jsou páteřní silnice, po kterých jezdí tramvaje," uvedl Onderka. Měření odborníků podle něho prokázala, že ve většině z nich hluk vysoce přesahuje povolené hygienické limity. Bydlení v nich proto představuje zdravotní riziko. "Kromě silnic s tramvajovým provozem je nejhorší situace na Kolišti, v Úvoze a v Plotní ulici," řekl Onderka.
Magistrát proto začne v roce 2010 postupně měnit okna na exponovaných domech. Městskou pokladnu to během čtyř let přijde na 240 milionů korun. Postupná rekonstrukce tramvajových tratí bude trvat do roku 2024, náklady na ni jsou v dnešních cenách propočítány na 2,2 miliardy korun. "Během té doby položíme v některých ulicích i drenážní asfaltový koberec, který hlučnost provozu zmírní," dodal primátor. Město za něj zaplatí 869 milionů korun.
Plán radních musí ještě posvětit brněnské zastupitelstvo, které se sejde příští čtvrtek.
Autor: Jiří Nováček