Učitelé mohou využít k ekologické výchově lesnický portál
Školy získaly novou pomůcku pro ekologickou výchovu. Nadace dřevo pro život
spustila na začátku září vzdělávací portál www.mezistromy.cz
[http://www.mezistromy.cz], určený hlavně učitelům a žákům základních škol.
Podává jim ucelené informace o jednotlivých ekosystémech a jejich proměně vlivem
činnosti člověka, informoval ČTK ředitel nadace Jan Řezáč.
"Zaměřujeme se na fungování ekosystémů, chceme popsat vazby mezi jejich složkami
a to, jak je člověk hospodařením ovlivňuje," řekl Řezáč. Za unikátní součást
portálu považuje například databázi různých typů lesů všech nadmořských výšek,
kterou provází fotografická dokumentace. Další zajímavostí je podle něj atlas
rostlin, který není vytvořený pouze z botanického pohledu, ale rostliny jsou
popisovány v přímém vztahu k prostředí, ve kterém se nacházejí, například podle
typu půdy nebo výškového pásma.
Základní školy musely od počátku školního roku environmentální výchovu jako
jedno z průřezových témat zařadit do výuky, prolínat by měla hned několika
předměty. Portál lze podle Řezáče využít například v přírodopise, zeměpise, ale
také třeba v hodinách chemie nebo fyziky.
Budou ho moci používat i střední školy s lesnickým zaměřením nebo učiliště
zabývající se třeba zpracováním dřeva. Učitelé však na portálu, který se bude
dále rozvíjet, najdou třeba také informace o naučných turistických stezkách a
tipy na vzdělávací výlety.
Nadace se školami spolupracuje dlouhodobě, každý rok jim nabízí tři vzdělávací
programy, například Les ve škole - škola v lese.
Distribuce výukových materiálů však byla podle Řezáče náročná a pomalá, proto se
nadace rozhodla všechny informace soustředit na internet. V současnosti pro
pedagogy připravuje metodickou příručku, jak s portálem pracovat.
Školy získaly novou pomůcku pro ekologickou výchovu. Nadace dřevo pro život spustila na začátku září vzdělávací portál www.mezistromy.cz, určený hlavně učitelům a žákům základních škol. Podává jim ucelené informace o jednotlivých ekosystémech a jejich proměně vlivem činnosti člověka, informoval ČTK ředitel nadace Jan Řezáč.
"Zaměřujeme se na fungování ekosystémů, chceme popsat vazby mezi jejich složkami a to, jak je člověk hospodařením ovlivňuje," řekl Řezáč. Za unikátní součást portálu považuje například databázi různých typů lesů všech nadmořských výšek, kterou provází fotografická dokumentace. Další zajímavostí je podle něj atlas rostlin, který není vytvořený pouze z botanického pohledu, ale rostliny jsou popisovány v přímém vztahu k prostředí, ve kterém se nacházejí, například podle typu půdy nebo výškového pásma.
Základní školy musely od počátku školního roku environmentální výchovu jako jedno z průřezových témat zařadit do výuky, prolínat by měla hned několika předměty. Portál lze podle Řezáče využít například v přírodopise, zeměpise, ale také třeba v hodinách chemie nebo fyziky.
Budou ho moci používat i střední školy s lesnickým zaměřením nebo učiliště zabývající se třeba zpracováním dřeva. Učitelé však na portálu, který se bude dále rozvíjet, najdou třeba také informace o naučných turistických stezkách a tipy na vzdělávací výlety.
Nadace se školami spolupracuje dlouhodobě, každý rok jim nabízí tři vzdělávací programy, například Les ve škole - škola v lese.
Distribuce výukových materiálů však byla podle Řezáče náročná a pomalá, proto se nadace rozhodla všechny informace soustředit na internet. V současnosti pro pedagogy připravuje metodickou příručku, jak s portálem pracovat.
"Zaměřujeme se na fungování ekosystémů, chceme popsat vazby mezi jejich složkami a to, jak je člověk hospodařením ovlivňuje," řekl Řezáč. Za unikátní součást portálu považuje například databázi různých typů lesů všech nadmořských výšek, kterou provází fotografická dokumentace. Další zajímavostí je podle něj atlas rostlin, který není vytvořený pouze z botanického pohledu, ale rostliny jsou popisovány v přímém vztahu k prostředí, ve kterém se nacházejí, například podle typu půdy nebo výškového pásma.
Základní školy musely od počátku školního roku environmentální výchovu jako jedno z průřezových témat zařadit do výuky, prolínat by měla hned několika předměty. Portál lze podle Řezáče využít například v přírodopise, zeměpise, ale také třeba v hodinách chemie nebo fyziky.
Budou ho moci používat i střední školy s lesnickým zaměřením nebo učiliště zabývající se třeba zpracováním dřeva. Učitelé však na portálu, který se bude dále rozvíjet, najdou třeba také informace o naučných turistických stezkách a tipy na vzdělávací výlety.
Nadace se školami spolupracuje dlouhodobě, každý rok jim nabízí tři vzdělávací programy, například Les ve škole - škola v lese.
Distribuce výukových materiálů však byla podle Řezáče náročná a pomalá, proto se nadace rozhodla všechny informace soustředit na internet. V současnosti pro pedagogy připravuje metodickou příručku, jak s portálem pracovat.
Sdílet článek na sociálních sítích