Tisíce lidí už podepsaly petici pro metro
Přes pět tisíc lidí už podepsalo petici, která podporuje prodloužení jedné z
tras metra na ruzyňské letiště. K petici dal před rokem podnět nezávislý senátor
Václav Fischer. \"Metro je podle něho ekologičtější a šetrnější alternativou k
plánované výstavbě rychlodráhy, která by zatížila Stromovku, Bubeneč, Dejvice a
Ořechovku,\" řekla Fischerova asistentka Gabriela Nováková. Proti výstavbě
rychlodráhy se již dříve postavila také radnice Prahy 6. Její zastupitelstvo
chce, aby na letiště vedla trasa A metra prodloužená ze stanice Dejvická.
\"Myšlenka rychlodráhy je už překonaná. Souhlas k jejímu budování na našem území
nedáme,\" řekl Jan Winkler, radní Prahy 6. Stejný názor zastává sdružení Chceme
metro, nechceme rychlodráhu, které sesbíralo pod svou petici na 12 tisíc
podpisů. Loňská studie firmy Metroprojekt ukázala, že metro by bylo zhruba
dvakrát dražší, přišlo by na šestadvacet miliard korun. Vyšší by byly také roční
provozní náklady. Rychlodráha by navíc mohla být prodloužena až do Kladna. Pro
rychlodráhu se vyslovil například dopravní náměstek primátora Martin Hejl.
Podpisová akce podle Václava Fischera nyní končí. Petici organizátoři předají
ministerstvu pro životní prostředí, ministerstvu pro místní rozvoj a magistrátu.
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Přes pět tisíc lidí už podepsalo petici, která podporuje prodloužení jedné z tras metra na ruzyňské letiště. K petici dal před rokem podnět nezávislý senátor Václav Fischer.
\"Metro je podle něho ekologičtější a šetrnější alternativou k plánované výstavbě rychlodráhy, která by zatížila Stromovku, Bubeneč, Dejvice a Ořechovku,\" řekla Fischerova asistentka Gabriela Nováková.
Proti výstavbě rychlodráhy se již dříve postavila také radnice Prahy 6. Její zastupitelstvo chce, aby na letiště vedla trasa A metra prodloužená ze stanice Dejvická.
\"Myšlenka rychlodráhy je už překonaná. Souhlas k jejímu budování na našem území nedáme,\" řekl Jan Winkler, radní Prahy 6. Stejný názor zastává sdružení Chceme metro, nechceme rychlodráhu, které sesbíralo pod svou petici na 12 tisíc podpisů.
Loňská studie firmy Metroprojekt ukázala, že metro by bylo zhruba dvakrát dražší, přišlo by na šestadvacet miliard korun. Vyšší by byly také roční provozní náklady. Rychlodráha by navíc mohla být prodloužena až do Kladna. Pro rychlodráhu se vyslovil například dopravní náměstek primátora Martin Hejl.
Podpisová akce podle Václava Fischera nyní končí. Petici organizátoři předají ministerstvu pro životní prostředí, ministerstvu pro místní rozvoj a magistrátu.
Zdroj: Mladá fronta Dnes
Sdílet článek na sociálních sítích