Zákaz tabákové reklamy
respektive předložení návrhu na zákaz tabákové reklamy byl první legislativní
počin poslanců za nově zvolené Poslanecké sněmovny. Návrh zákazu parlamentu opět
předložili poslanci Janeček a Holáň (oba KDU ČSL). Krátce před volbami s
podobnou iniciativou neuspěli ... Předkladatelé návrhu na zákaz tabákové reklamy
s výjimkou specializovaných obchodů v důvodové zprávě uvádějí, že na následky
kouření v Česku denně umírá více než 60 lidí. \"Nepřijatelná je především téměř
neomezená možnost reklamy zaměřená na mladistvé, kteří ji vzhledem ke svému věku
a vyspělosti podléhají mnohem snáze než dospělý člověk,\" tvrdí Janeček. I když
od června platí zákaz velkoplošné tabákové reklamy ve vzdálenosti do tří set
metrů od školských zařízení a varování o škodlivosti kouření musí zaujímat
dvacet procent plochy cigaretové krabičky, lidovcům to nestačí. Napříště by
podle Janečkova a Holáňova návrhu směla být kromě specializovaných tabákových
prodejen reklama na cigarety v běžných obchodech umístěna jen v části provozovny
vymezené k prodeji tabákových výrobků. Zákon by začal platit až od července
2004, což by umožnilo jak tabákovým firmám, tak těm, které spoléhají na jejich
sponzoring, aby se na platnost zákona připravily. Uvedly to dnes Hospodářské
noviny.
respektive předložení návrhu na zákaz tabákové reklamy byl první legislativní počin poslanců za nově zvolené Poslanecké sněmovny. Návrh zákazu parlamentu opět předložili poslanci Janeček a Holáň (oba KDU ČSL). Krátce před volbami s podobnou iniciativou neuspěli ...
Předkladatelé návrhu na zákaz tabákové reklamy s výjimkou specializovaných obchodů v důvodové zprávě uvádějí, že na následky kouření v Česku denně umírá více než 60 lidí. \"Nepřijatelná je především téměř neomezená možnost reklamy zaměřená na mladistvé, kteří ji vzhledem ke svému věku a vyspělosti podléhají mnohem snáze než dospělý člověk,\" tvrdí Janeček.
I když od června platí zákaz velkoplošné tabákové reklamy ve vzdálenosti do tří set metrů od školských zařízení a varování o škodlivosti kouření musí zaujímat dvacet procent plochy cigaretové krabičky, lidovcům to nestačí.
Napříště by podle Janečkova a Holáňova návrhu směla být kromě specializovaných tabákových prodejen reklama na cigarety v běžných obchodech umístěna jen v části provozovny vymezené k prodeji tabákových výrobků. Zákon by začal platit až od července 2004, což by umožnilo jak tabákovým firmám, tak těm, které spoléhají na jejich sponzoring, aby se na platnost zákona připravily. Uvedly to dnes Hospodářské noviny.
Sdílet článek na sociálních sítích