Lidé mají raději PET lahve
Eugenie Línková, Jana Schillingová Praha - Nechuť zákazníků tahat se s lahvemi a
vracet je vede k tomu, že v supermarketech dávají přednost vodě, limonádě a
minerálním vodám baleným v plastikových lahvích. \"Vodu kupuji zásadně jen v
plastu,\"řekla včera Věra Vostárková, která v obchodě na pražských Vinohradech
ukládala do košíku dvě lahve perlivé vody. \"S manželem vypijeme tři litry
denně, a to bych potřebovala pět těžkých skleněných lahví. Kdo by se s tím
tahal,\"dodala s tím, že v domácnosti najde uplatnění i pro prázdné obaly.
Požadavek zákona o obalech, který stanoví, že obchodník, má- li prodejnu větší
než 200 metrů čtverečných, musí nabízet nápoje jak v obalech z umělé hmoty, tak
ve skle, dělá obchodu vážné komplikace. \"Podíl skleněných lahví k plastikovým
je sotva pětiprocentní,\"řekl Radim Pátek, obchodní ředitel společnosti Julius
Meinl. Navíc se často stává, že lidé koupí nápoj v zálohované lahvi v menší
prodejně, ale obaly jde potom vrátit ve velkém do supermarketu. \"Působí to
značné problémy manipulační, ale finanční,\"dodal Pátek. \"Musím potvrdit, že
lidé sklo [https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] nechtějí a požadavek
zákona jen ztěžuje obchodníkům život,\"uvedla Jana Kváčová ze Svazu obchodu.
Podle ní se nyní chystá novela zákona, která by tuto povinnost měla zrušit.
Obchodníci mají navíc potíže s tím, jak zjistit, zda určitý nápoj dodávaný v PET
lahvích nezačala některá nová firma stáčet také do skla. \"Takové souhrnné
informace prostě neexistují,\"uvedla Kváčová. Vratným obalům jednoznačně fandí
členové Hnutí Duha. Vydali dokonce katalog nápojů ve vratných lahvích včetně cen
a kontaktů na výrobce. Rozeslali jej všem významným prodejcům včetně obchodních
řetězců. \"Prodejci se teď sotva budou moci vymlouvat, že nemohou splnit
požadavky zákona a umožňovat zákazníkům výběr mezi vratnými lahvemi a obaly na
jedno použití,\"řekl Ivo Kropáček z Hnutí Duha. Sklo
[https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] by se podle odborníků nemělo
zatracovat. \"Likvidace plastů něco stojí,\"uvedla Martina Němcová, odbornice na
obalovou techniku. Připomenula, že plasty
[https://www.kamsnim.cz/categories/plast] se v přírodě rozpadají až sto let.
\"Plastové [https://www.kamsnim.cz/categories/plast] lahve se recyklují, další
jejich užití není ale v potravinářství. Vyrábí se z nich textilní
[https://www.kamsnim.cz/categories/textil] střiž,\"dodala Němcová. problémy
kolem skla - vratné skleněné [https://www.kamsnim.cz/categories/skloBile] obaly
jsou těžké a lidem působí starosti je vracet - mnoho zákazníků dává přednost
plastové [https://www.kamsnim.cz/categories/plast] lahvi i proto, že pro ni
najde v domácnosti využití - obchodu přináší požadavek zákona nabízet nápoje v
obou druzích obalů velké potíže Zdroj: Deníky Morávia
Eugenie Línková, Jana Schillingová
Praha - Nechuť zákazníků tahat se s lahvemi a vracet je vede k tomu, že v supermarketech dávají přednost vodě, limonádě a minerálním vodám baleným v plastikových lahvích.
\"Vodu kupuji zásadně jen v plastu,\"řekla včera Věra Vostárková, která v obchodě na pražských Vinohradech ukládala do košíku dvě lahve perlivé vody. \"S manželem vypijeme tři litry denně, a to bych potřebovala pět těžkých skleněných lahví. Kdo by se s tím tahal,\"dodala s tím, že v domácnosti najde uplatnění i pro prázdné obaly.
Požadavek zákona o obalech, který stanoví, že obchodník, má- li prodejnu větší než 200 metrů čtverečných, musí nabízet nápoje jak v obalech z umělé hmoty, tak ve skle, dělá obchodu vážné komplikace.
\"Podíl skleněných lahví k plastikovým je sotva pětiprocentní,\"řekl Radim Pátek, obchodní ředitel společnosti Julius Meinl. Navíc se často stává, že lidé koupí nápoj v zálohované lahvi v menší prodejně, ale obaly jde potom vrátit ve velkém do supermarketu. \"Působí to značné problémy manipulační, ale finanční,\"dodal Pátek.
\"Musím potvrdit, že lidé sklo nechtějí a požadavek zákona jen ztěžuje obchodníkům život,\"uvedla Jana Kváčová ze Svazu obchodu. Podle ní se nyní chystá novela zákona, která by tuto povinnost měla zrušit. Obchodníci mají navíc potíže s tím, jak zjistit, zda určitý nápoj dodávaný v PET lahvích nezačala některá nová firma stáčet také do skla. \"Takové souhrnné informace prostě neexistují,\"uvedla Kváčová.
Vratným obalům jednoznačně fandí členové Hnutí Duha.
Vydali dokonce katalog nápojů ve vratných lahvích včetně cen a kontaktů na výrobce. Rozeslali jej všem významným prodejcům včetně obchodních řetězců. \"Prodejci se teď sotva budou moci vymlouvat, že nemohou splnit požadavky zákona a umožňovat zákazníkům výběr mezi vratnými lahvemi a obaly na jedno použití,\"řekl Ivo Kropáček z Hnutí Duha.
Sklo by se podle odborníků nemělo zatracovat. \"Likvidace plastů něco stojí,\"uvedla Martina Němcová, odbornice na obalovou techniku. Připomenula, že plasty se v přírodě rozpadají až sto let. \"Plastové lahve se recyklují, další jejich užití není ale v potravinářství. Vyrábí se z nich textilní střiž,\"dodala Němcová.
problémy kolem skla
- vratné skleněné obaly jsou těžké a lidem působí starosti je vracet
- mnoho zákazníků dává přednost plastové lahvi i proto, že pro ni najde v domácnosti využití
- obchodu přináší požadavek zákona nabízet nápoje v obou druzích obalů velké potíže
Zdroj: Deníky Morávia
Sdílet článek na sociálních sítích