Vodík není všelék
Auta na vodíkový pohon nebudou v horizontu roku 2020 ekologičtější než hybridní
motory kombinující dieselový a elektrický pohon. Vyplývá to ze studie laboratoře
pro energii a životní prostředí při Massachusetts Institute of Technology.
Zpráva tak zpochybňuje význam miliardou dolarů dotovaného amerického vládního
projektu na vývoj použitelného vodíkového článku, s nímž před měsícem přišel
prezident Bush. Studie MIT vychází z předpokladu, že do roku 2020 se vodíkové
automobily dostanou na třetinovou spotřebu energie a třetinové emise
skleníkových plynů . Vědci se však domnívají, že pouhým zdokonalením současných
naftových motorů je možné snížit spotřebu na polovinu, přičemž hybridním pohonem
(tedy přiřazením elektromotoru do systému) se lze dostat na předpokládanou
úroveň vodíkového pohonu. Pokud by vznikl požadavek snížit emise skleníkových
plynů automobilů ještě výrazněji, je vodíkový pohon podle studie jedinou známou
možností. To však v perspektivě 30-50 let. ZDROJ: EKONOM
Auta na vodíkový pohon nebudou v horizontu roku 2020 ekologičtější než hybridní motory kombinující dieselový a elektrický pohon. Vyplývá to ze studie laboratoře pro energii a životní prostředí při Massachusetts Institute of Technology. Zpráva tak zpochybňuje význam miliardou dolarů dotovaného amerického vládního projektu na vývoj použitelného vodíkového článku, s nímž před měsícem přišel prezident Bush.
Studie MIT vychází z předpokladu, že do roku 2020 se vodíkové automobily dostanou na třetinovou spotřebu energie a třetinové emise skleníkových plynů . Vědci se však domnívají, že pouhým zdokonalením současných naftových motorů je možné snížit spotřebu na polovinu, přičemž hybridním pohonem (tedy přiřazením elektromotoru do systému) se lze dostat na předpokládanou úroveň vodíkového pohonu.
Pokud by vznikl požadavek snížit emise skleníkových plynů automobilů ještě výrazněji, je vodíkový pohon podle studie jedinou známou možností. To však v perspektivě 30-50 let.
ZDROJ: EKONOM
Sdílet článek na sociálních sítích