Pátek, 19. dubna 2024

Vodík není všelék

Vodík není všelék
Auta na vodíkový pohon nebudou v horizontu roku 2020 ekologičtější než hybridní motory kombinující dieselový a elektrický pohon. Vyplývá to ze studie laboratoře pro energii a životní prostředí při Massachusetts Institute of Technology. Zpráva tak zpochybňuje význam miliardou dolarů dotovaného amerického vládního projektu na vývoj použitelného vodíkového článku, s nímž před měsícem přišel prezident Bush. Studie MIT vychází z předpokladu, že do roku 2020 se vodíkové automobily dostanou na třetinovou spotřebu energie a třetinové emise skleníkových plynů . Vědci se však domnívají, že pouhým zdokonalením současných naftových motorů je možné snížit spotřebu na polovinu, přičemž hybridním pohonem (tedy přiřazením elektromotoru do systému) se lze dostat na předpokládanou úroveň vodíkového pohonu. Pokud by vznikl požadavek snížit emise skleníkových plynů automobilů ještě výrazněji, je vodíkový pohon podle studie jedinou známou možností. To však v perspektivě 30-50 let. ZDROJ: EKONOM
Sdílet článek na sociálních sítích

Partneři

Asekol - zpětný odběr vysloužilého elektrozařízení
Ekolamp - zpětný odběr světelných zdrojů
ELEKTROWIN - kolektivní systém svetelné zdroje, elektronická zařízení
EKO-KOM - systém sběru a recyklace obalových odpadů
INISOFT - software pro odpady a životní prostředí
ELKOPLAST CZ, s.r.o. - česká rodinná výrobní společnost která působí především v oblasti odpadového hospodářství a hospodaření s vodou
NEVAJGLUJ a.s. - kolektivní systém pro plnění povinností pro tabákové výrobky s filtry a filtry uváděné na trh pro použití v kombinaci s tabákovými výrobky
E.ON Energy Globe oceňuje projekty a nápady, které pomáhají šetřit přírodu a energii
Ukliďme Česko - dobrovolnické úklidy
Kam s ním? - snadné a rychlé vyhledání míst ve vašem okolí, kde se můžete legálně zbavit nechtěných věcí a odpadů