Kdo je kdo v ISPA
O pomoc z programu předvstupní pomoci ISPA mohou žádat obce a jejich sdružení,
subjekty nebo obchodní společnosti, v nichž má stát, město nebo obec trvale víc
než 90procentní majetkovou účast. Zajímat se o ni mohou také organizační složky
státu, státní podniky a ostatní státní organizace. O přiznání podpory rozhoduje
Řídicí výbor ISPA, který je orgánem Evropské komise a je složen ze zástupců
členských států EU. Projekty procházejí nejdříve českým kolečkem, kde jsou
záchytnými body státní instituce. Je to především Ministerstvo životního
prostředí a Státní fond životního prostředí (v roli implementační agentury
programu). Ministr životního prostředí jmenuje členy Pracovní skupiny ISPA pro
životní prostředí. O stupeň výš je pak český výbor ISPA, kde se přidávají rovněž
zástupci Ministerstva dopravy a Ministerstva financí. Projekt oběhne několikrát
různé referenty a organizační složky k připomínkování a schvalování. U projektů
z oblasti životního prostředí rozhoduje příslušný resortní ministr po doporučení
SFŽP, podobná pravidla platí u dopravy. Po vstupu do Unie budou jiné formuláře a
jiné směrnice. Minimální cena projektu, který bude spadat do Fondu soudržnosti,
vzroste na deset milionů eur. Nejvíc peněz zřejmě i nadále půjde do projektů,
které se týkají vody a jejího čištění. ZDROJ: EKONOM
O pomoc z programu předvstupní pomoci ISPA mohou žádat obce a jejich sdružení, subjekty nebo obchodní společnosti, v nichž má stát, město nebo obec trvale víc než 90procentní majetkovou účast. Zajímat se o ni mohou také organizační složky státu, státní podniky a ostatní státní organizace. O přiznání podpory rozhoduje Řídicí výbor ISPA, který je orgánem Evropské komise a je složen ze zástupců členských států EU.
Projekty procházejí nejdříve českým kolečkem, kde jsou záchytnými body státní instituce. Je to především Ministerstvo životního prostředí a Státní fond životního prostředí (v roli implementační agentury programu). Ministr životního prostředí jmenuje členy Pracovní skupiny ISPA pro životní prostředí. O stupeň výš je pak český výbor ISPA, kde se přidávají rovněž zástupci Ministerstva dopravy a Ministerstva financí.
Projekt oběhne několikrát různé referenty a organizační složky k připomínkování a schvalování. U projektů z oblasti životního prostředí rozhoduje příslušný resortní ministr po doporučení SFŽP, podobná pravidla platí u dopravy.
Po vstupu do Unie budou jiné formuláře a jiné směrnice. Minimální cena projektu, který bude spadat do Fondu soudržnosti, vzroste na deset milionů eur. Nejvíc peněz zřejmě i nadále půjde do projektů, které se týkají vody a jejího čištění.
ZDROJ: EKONOM
Sdílet článek na sociálních sítích