Fujio Cho: Megakonkurence a životní prostředí
Prezident Toyota Motor Company, třetí největší automobilky světa, která loni
uvedla na trh 6,2 milionu aut ve 170 zemích (a začne vyrábět i u Kolína), vidí
dva trendy. Prvním je zesílení globální konkurence a konsolidace oboru až po
vznik - jak Fujio Cho říká - megakonkurence. Další zostření soutěže vyvolá
souboj o dosud opomíjené trhy v Číně a dalších zemích, až se tam motorizace také
rozjede naplno. Druhým trendem bude tlak na přísnější ochranu životního
prostředí . S oběma se musí výrobci automobilů vyrovnat, chtějí-li přežít a
prosperovat v 21. století. Cesta vede přes rozvoj technologií, inovace a
snižování nákladů při vývoji a výrobě aut. Vedle technologií spojených přímo s
automobily se jedná také o technologie z oboru environmentálních věd, informační
technologie, biotechnologie a další. Musí jim být společné, že jsou praktické a
využitelné při řešení reálných problémů a že je zákazníci přijmou. hybridní
automobil Prius, částečně poháněný elektřinou, je příkladem tohoto trendu. Nejde
už jen o technický výkřik, ale o první masový výrobek, protože už se podařilo
prodat 120 tisíc uvedených vozů. Velké výzkumné úsilí je soustředěno na další
šetrné technologie, jako je \"čistý diesel\" (Diesel Clean Advanced Technology)
a vývoj plastických hmot, které se dají likvidovat přírodními procesy
(biodegradable). Toyota chce podle prezidenta Cho pokračovat ve velice
intezivním vývoji environmentálních technologií. Vzhledem k rozsahu a hloubce
problémů, které je třeba řešit, však má za to, že se to neobejde bez spolupráce
jak s konkurencí, tak s dalšími subjekty mimo automobilový průmysl. To je důvod,
proč už Toyota zahájila společný výzkum s dalšími společnostmi.
Konkurenceschopnost ve výrobních oborech znamená výrobek ve špičkové kvalitě za
co nejnižší cenu. Poslední výzkumy trhu přitom ukázaly nebývalou diverzifikaci
zákaznických potřeb, takže centrálním tématem se stalo, jak snižovat náklady při
vytváření širokého spektra vozů v malých množstvích. K tomu směřuje sjednocování
platforem, součásti s menším počtem variant, užívání standardních modulů.
Technický rozvoj a snižování nákladů mají Toyotě umožnit, aby do roku 2020
obsadila 15 procent světového trhu. Ochrana prostředí přitom bude představovat
stále náročnější požadavky, které budou pod vytrvalým tlakem světové veřejnosti.
Další vývoj environmentálních technologií bude stále naléhavějším úkolem. Vedle
šetrné výroby jde také o úspory energie, recyklaci , vývoj alternativních
technologií, vývoj nových materiálů a podobně. Automobilový průmysl je
integrovaný obor a tak všechny tyto environmentální úkoly na něj mají přímý nebo
nepřímý dopad. Uvedené požadavky mohou vést ke vzniku toho, co by bylo možné
nazvat environmentálním průmyslem. Toyota chce hrát významnou roli v
environmentálním průmyslu, jehož vznik očekává v blízké budoucnosti, prohlásil
závěrem prezident Fujie Cho. ZDROJ: EKONOM
Prezident Toyota Motor Company, třetí největší automobilky světa, která loni uvedla na trh 6,2 milionu aut ve 170 zemích (a začne vyrábět i u Kolína), vidí dva trendy. Prvním je zesílení globální konkurence a konsolidace oboru až po vznik - jak Fujio Cho říká - megakonkurence. Další zostření soutěže vyvolá souboj o dosud opomíjené trhy v Číně a dalších zemích, až se tam motorizace také rozjede naplno. Druhým trendem bude tlak na přísnější ochranu životního prostředí . S oběma se musí výrobci automobilů vyrovnat, chtějí-li přežít a prosperovat v 21. století.
Cesta vede přes rozvoj technologií, inovace a snižování nákladů při vývoji a výrobě aut. Vedle technologií spojených přímo s automobily se jedná také o technologie z oboru environmentálních věd, informační technologie, biotechnologie a další. Musí jim být společné, že jsou praktické a využitelné při řešení reálných problémů a že je zákazníci přijmou.
hybridní automobil Prius, částečně poháněný elektřinou, je příkladem tohoto trendu. Nejde už jen o technický výkřik, ale o první masový výrobek, protože už se podařilo prodat 120 tisíc uvedených vozů. Velké výzkumné úsilí je soustředěno na další šetrné technologie, jako je \"čistý diesel\" (Diesel Clean Advanced Technology) a vývoj plastických hmot, které se dají likvidovat přírodními procesy (biodegradable).
Toyota chce podle prezidenta Cho pokračovat ve velice intezivním vývoji environmentálních technologií. Vzhledem k rozsahu a hloubce problémů, které je třeba řešit, však má za to, že se to neobejde bez spolupráce jak s konkurencí, tak s dalšími subjekty mimo automobilový průmysl. To je důvod, proč už Toyota zahájila společný výzkum s dalšími společnostmi.
Konkurenceschopnost ve výrobních oborech znamená výrobek ve špičkové kvalitě za co nejnižší cenu. Poslední výzkumy trhu přitom ukázaly nebývalou diverzifikaci zákaznických potřeb, takže centrálním tématem se stalo, jak snižovat náklady při vytváření širokého spektra vozů v malých množstvích. K tomu směřuje sjednocování platforem, součásti s menším počtem variant, užívání standardních modulů. Technický rozvoj a snižování nákladů mají Toyotě umožnit, aby do roku 2020 obsadila 15 procent světového trhu.
Ochrana prostředí přitom bude představovat stále náročnější požadavky, které budou pod vytrvalým tlakem světové veřejnosti. Další vývoj environmentálních technologií bude stále naléhavějším úkolem. Vedle šetrné výroby jde také o úspory energie, recyklaci , vývoj alternativních technologií, vývoj nových materiálů a podobně. Automobilový průmysl je integrovaný obor a tak všechny tyto environmentální úkoly na něj mají přímý nebo nepřímý dopad. Uvedené požadavky mohou vést ke vzniku toho, co by bylo možné nazvat environmentálním průmyslem. Toyota chce hrát významnou roli v environmentálním průmyslu, jehož vznik očekává v blízké budoucnosti, prohlásil závěrem prezident Fujie Cho.
ZDROJ: EKONOM
Sdílet článek na sociálních sítích