Problém Dubí snad vyřeší dostavba dálnice
Dubí - Hospodářský výbor sněmovny vrátil do Poslanecké sněmovny speciální zákon,
který byl původně navrhnut pro dálnici D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do
Drážďan. Doplnil ho při tom o další dvě rychlostní komunikce. Po urychleném
dokončení D8 volají občané Dubí a dalších obcí na Teplicku nacházejících se
podél mezinárodní trasy E55, vedoucí k hraničnímu přechodu Cínovec - Altenberg.
Návrat kamionové dopravy na silnici, byť dočasně pouze ve směru z České
republiky do Německa, se jim ani trochu nazamlouvá. Dostavba a zprovoznění
dálnice by zřejmě jejich problém vyřešilo. Poslanecký návrh vzešel na začátku
roku z iniciativy Ústeckého kraje. Hospodářský výbor ho začal projednávat na
začátku května. Norma má urychlit a zjednodušit výstavbu vybraných komunikací,
kdy samosprávy schválí, že jsou to komunikace ve veřejném zájmu. \"Zákon by mohl
začít platit na jaře příštího roku,\" uvedl náměstek hejtmana Jaroslav Foldyna.
\"Zatím jsem se nestačil seznámit s podrobnostmi, nicméně vím naprosto jistě, že
to neřeší naší současnou situaci,\" poznamenal mluvčí dubské radnice Jindřich
Pech. Speciální zákon chtějí politici prosadit kvůli zpožďující se výstavbě
dálnice. Proti jejímu dokončení neustále vystupují takzvaní ochránci přírody,
kteří nechtějí dopustit, aby dálnice vedla Českým středohořím. Problémy občanů
Dubí spojené s průjezdem kamionů městem jsou jim při tom zřejmě zcela lhostejné.
S tím se ale nehodlají smířit občanské iniciativy působící na české i německé
straně hranice. \"Budeme pokračovat v našem usílí. Co nejdříve se spojíme s
německými kolegy, abychom koordinovali společný postup, a dohodli formu a termín
protestu, který chystáme do Dubí,\"uvedl představitel občanské iniciativy Obce
proti kamionům Karel Pešička. Modelem pro vytvoření návrhu byl zákon, který
umožnil dostavbu obchvatu Plzně. Zákon má zjednodušit procesy v územním a
stavebním řízení a zkrátit úřadům lhůty pro rozhodování z 30 na 15 dní. Vydání
stavebních povolení na výstavbu dálnice při průchodu Českým středohořím a
Krušnými horami totiž již několik let brání odvolání ekologů. Pokračování na
straně 14 Pokračování ze strany 13 Zákon má omezit vstup ekologických organizací
do správního řízení. Obsahuje také ochranu při spekulacích o majetku či cenách
pozemků. \"Návrh dále zmiňuje v případě staveb, které jsou ve veřejném zájmu, i
nejkrutější způsob zásahu, což je vyvlastnění,\" řekl Foldyna. Na sklonku
uplynulého týdne se objevila v médiích informace, že Ředitelství silnic a dálnic
konečně získá klíčová rozhodnutí, která umožní pokračovat ještě letos ve stavbě
dálnice D8 v úseku od Trmic na německou hranici. Je ale nanejvýš pravděpodobné,
že se nepodaří dodržet termín dokončení stavby do konce roku 2005. Dubský radní
poukazuje na fakt, že ani po dokončení dálnice nemusejí mít lidé z Dubí
definitivně vyhráno. \"Nikdo nám zatím nezaručil, že po dokončení dálnice D8
nebudou kamiony jezdit přes Dubí. Takové obavy jsou na místě, neboť německá
strana rozhodla o výstavbě rychlostní komunikace B 170, což by v praxi
znamenalo, že se kamionů ve městě nezbavíme už nikdy,\" připomněl Pech další
komplikaci. Dále připustil, že po jednosměrném zpřístupnění cínoveckého přechodu
kamionům není zatím na silnici provoz tahačů tak velký jako býval před jeho
loňským uzavřením. \"Řidiči si zřejmě uvědomují nebezpečí, které jim hrozí na
stále ještě hodně robité silnici. Nejsou hazardéři, a tak jezdí přes jiné
přechody.\" Menší průjezd kamionů městem neznamená ale povolení v započatých
iniciativách, které by měly vést až k úplnému vymýcení tahačů z města. \"Budeme
bojovat. Nechceme kamiony v Dubí vůbec,\" shodli se už několikrát Pech s
Pešičkou. Zdroj:Deník Směr
Dubí - Hospodářský výbor sněmovny vrátil do Poslanecké sněmovny speciální zákon, který byl původně navrhnut pro dálnici D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Drážďan. Doplnil ho při tom o další dvě rychlostní komunikce.
Po urychleném dokončení D8 volají občané Dubí a dalších obcí na Teplicku nacházejících se podél mezinárodní trasy E55, vedoucí k hraničnímu přechodu Cínovec - Altenberg. Návrat kamionové dopravy na silnici, byť dočasně pouze ve směru z České republiky do Německa, se jim ani trochu nazamlouvá. Dostavba a zprovoznění dálnice by zřejmě jejich problém vyřešilo.
Poslanecký návrh vzešel na začátku roku z iniciativy Ústeckého kraje. Hospodářský výbor ho začal projednávat na začátku května. Norma má urychlit a zjednodušit výstavbu vybraných komunikací, kdy samosprávy schválí, že jsou to komunikace ve veřejném zájmu. \"Zákon by mohl začít platit na jaře příštího roku,\" uvedl náměstek hejtmana Jaroslav Foldyna.
\"Zatím jsem se nestačil seznámit s podrobnostmi, nicméně vím naprosto jistě, že to neřeší naší současnou situaci,\" poznamenal mluvčí dubské radnice Jindřich Pech.
Speciální zákon chtějí politici prosadit kvůli zpožďující se výstavbě dálnice. Proti jejímu dokončení neustále vystupují takzvaní ochránci přírody, kteří nechtějí dopustit, aby dálnice vedla Českým středohořím. Problémy občanů Dubí spojené s průjezdem kamionů městem jsou jim při tom zřejmě zcela lhostejné.
S tím se ale nehodlají smířit občanské iniciativy působící na české i německé straně hranice. \"Budeme pokračovat v našem usílí. Co nejdříve se spojíme s německými kolegy, abychom koordinovali společný postup, a dohodli formu a termín protestu, který chystáme do Dubí,\"uvedl představitel občanské iniciativy Obce proti kamionům Karel Pešička.
Modelem pro vytvoření návrhu byl zákon, který umožnil dostavbu obchvatu Plzně. Zákon má zjednodušit procesy v územním a stavebním řízení a zkrátit úřadům lhůty pro rozhodování z 30 na 15 dní. Vydání stavebních povolení na výstavbu dálnice při průchodu Českým středohořím a Krušnými horami totiž již několik let brání odvolání ekologů.
Pokračování na straně 14
Pokračování ze strany 13
Zákon má omezit vstup ekologických organizací do správního řízení. Obsahuje také ochranu při spekulacích o majetku či cenách pozemků. \"Návrh dále zmiňuje v případě staveb, které jsou ve veřejném zájmu, i nejkrutější způsob zásahu, což je vyvlastnění,\" řekl Foldyna.
Na sklonku uplynulého týdne se objevila v médiích informace, že Ředitelství silnic a dálnic konečně získá klíčová rozhodnutí, která umožní pokračovat ještě letos ve stavbě dálnice D8 v úseku od Trmic na německou hranici. Je ale nanejvýš pravděpodobné, že se nepodaří dodržet termín dokončení stavby do konce roku 2005.
Dubský radní poukazuje na fakt, že ani po dokončení dálnice nemusejí mít lidé z Dubí definitivně vyhráno. \"Nikdo nám zatím nezaručil, že po dokončení dálnice D8 nebudou kamiony jezdit přes Dubí. Takové obavy jsou na místě, neboť německá strana rozhodla o výstavbě rychlostní komunikace B 170, což by v praxi znamenalo, že se kamionů ve městě nezbavíme už nikdy,\" připomněl Pech další komplikaci.
Dále připustil, že po jednosměrném zpřístupnění cínoveckého přechodu kamionům není zatím na silnici provoz tahačů tak velký jako býval před jeho loňským uzavřením. \"Řidiči si zřejmě uvědomují nebezpečí, které jim hrozí na stále ještě hodně robité silnici. Nejsou hazardéři, a tak jezdí přes jiné přechody.\"
Menší průjezd kamionů městem neznamená ale povolení v započatých iniciativách, které by měly vést až k úplnému vymýcení tahačů z města. \"Budeme bojovat. Nechceme kamiony v Dubí vůbec,\" shodli se už několikrát Pech s Pešičkou.
Zdroj:Deník Směr
Sdílet článek na sociálních sítích