Nejen starostův zásadní nesouhlas
Bouřlivé Jednání o dopravním propojení středních Čech a centra Prahy prožila
nedávno šestá městská část. Ministerstvo životního prostředí svolalo veřejné
projednávání projektu rychlodráhy a Jejího vlivu na životní prostředí.
\"Nechceme rychlodráhu, ale metro,\"zněl jednotný požadavek takřka dvou set
občanů, kteří na jednám přišli. Stejný požadavek l přednesl i starosta MČ Prahy
6 Tomáš Chalupa za souhlasu dalších představitelů radnice a zastupitelstva,
kteří jako jediní ze všech přítomných představitelů státní správy a samosprávy
projekt rychlodráhy jednoznačně odmítl. Jak Chalupa doslova prohlásil,
\"rychlodráha neřeší problém dopravní obslužnosti hustě obydlených částí Prahy 6
a nerespektuje životní prostředí občanů v oblastech, kterými prochází. Proto
vznáším jménem městské části a jejích občanů zásadní nesouhlas.\" Projekt
rychlodráhy je investory navrhován v podobě, kdy pomocí zdvoukolejnění stávající
buštěhradské dráhy vytváří rychlé vlakové spojení (průměrná rychlost 80 km/h při
frekvenci každých deset minut) mezi Kladnem a Masarykovým nádražím v centru
Prahy. Od trati by byla vytvořena odbočka na letiště. A to se občanům ani
radnici nelíbí. \"Už dnes se mi dům otřásá a v noci nemůžeme spát, a to vlaky
jezdí nepoměrně méně často,\"prohlásil například občan Vokovic. Podle starosty
navíc projekt šikovně využívá nutnosti propojit letiště s centrem, fakticky je
to ale cíl druhotný, \"jde o propojení s Kladnem, je to vidět i ze skutečnosti,
že většinovým vlastníkem investorské společnosti Prak je Kladno a Středočeský
kraj nikoli letiště.\"Tuto snahu sice považuje za pochopitelnou, ale pokud má
být na úkor občanů Prahy 6, nelze ji přijmout. Projekt rychlodráhy na jednání
odmítli i zástupci občanského sdružení Chceme metro, ne rychlodráhu, které dosud
shromáždilo víc jak 15 tisíc podpisů občanů. Nutnost prodloužení metra trasy A
je nezpochybnitelná a stavět obojí, tedy metro i rychlodráhu, by bylo zbytečné
plýtvání. Starosta Chalupa navíc upozornil, že zatímco stromy a zvířata ve
Stromovce jsou proti negativním vlivům chráněny tím, že rychlodráha půjde v této
oblasti pod zemí, hustě obydlenými oblastmi v samém středu Prahy 6 -Ořechovkou,
Libocí či Vokovicemi, prochází rychlodráha na povrchu. Jak doslova řekl, \"je
mojí povinností upozornit, že tisíce občanů jsou minimálně stejně významnou
součástí životního prostředí jako javor cukrový nebo ještěrka obecná, a proto si
zaslouží minimálně stejnou míru ochrany. Zatím to vypadá tak, že ještěrka bude
chráněna tunelem a lidé budou mít smůlu.\" Z hlediska vyslovených názorů
skončilo víc jak sedmihodinové jednání jednoznačně - proti stávajícímu projektu
rychlodráhy a podporou metra. Definitivní stanovisko však záleží na rozhodnutí
úředníků Ministerstva životního prostředí ČR. col Zdroj: Večerník Praha
Bouřlivé Jednání o dopravním propojení středních Čech a centra Prahy prožila nedávno šestá městská část. Ministerstvo životního prostředí svolalo veřejné projednávání projektu rychlodráhy a Jejího vlivu na životní prostředí.
\"Nechceme rychlodráhu, ale metro,\"zněl jednotný požadavek takřka dvou set občanů, kteří na jednám přišli.
Stejný požadavek l přednesl i starosta MČ Prahy 6 Tomáš Chalupa za souhlasu dalších představitelů radnice a zastupitelstva, kteří jako jediní ze všech přítomných představitelů státní správy a samosprávy projekt rychlodráhy jednoznačně odmítl. Jak Chalupa doslova prohlásil, \"rychlodráha neřeší problém dopravní obslužnosti hustě obydlených částí Prahy 6 a nerespektuje životní prostředí občanů v oblastech, kterými prochází. Proto vznáším jménem městské části a jejích občanů zásadní nesouhlas.\"
Projekt rychlodráhy je investory navrhován v podobě, kdy pomocí zdvoukolejnění stávající buštěhradské dráhy vytváří rychlé vlakové spojení (průměrná rychlost 80 km/h při frekvenci každých deset minut) mezi Kladnem a Masarykovým nádražím v centru Prahy. Od trati by byla vytvořena odbočka na letiště. A to se občanům ani radnici nelíbí. \"Už dnes se mi dům otřásá a v noci nemůžeme spát, a to vlaky jezdí nepoměrně méně často,\"prohlásil například občan Vokovic. Podle starosty navíc projekt šikovně využívá nutnosti propojit letiště s centrem, fakticky je to ale cíl druhotný, \"jde o propojení s Kladnem, je to vidět i ze skutečnosti, že většinovým vlastníkem investorské společnosti Prak je Kladno a Středočeský kraj nikoli letiště.\"Tuto snahu sice považuje za pochopitelnou, ale pokud má být na úkor občanů Prahy 6, nelze ji přijmout.
Projekt rychlodráhy na jednání odmítli i zástupci občanského sdružení Chceme metro, ne rychlodráhu, které dosud shromáždilo víc jak 15 tisíc podpisů občanů. Nutnost prodloužení metra trasy A je nezpochybnitelná a stavět obojí, tedy metro i rychlodráhu, by bylo zbytečné plýtvání.
Starosta Chalupa navíc upozornil, že zatímco stromy a zvířata ve Stromovce jsou proti negativním vlivům chráněny tím, že rychlodráha půjde v této oblasti pod zemí, hustě obydlenými oblastmi v samém středu Prahy 6 -Ořechovkou, Libocí či Vokovicemi, prochází rychlodráha na povrchu. Jak doslova řekl, \"je mojí povinností upozornit, že tisíce občanů jsou minimálně stejně významnou součástí životního prostředí jako javor cukrový nebo ještěrka obecná, a proto si zaslouží minimálně stejnou míru ochrany. Zatím to vypadá tak, že ještěrka bude chráněna tunelem a lidé budou mít smůlu.\"
Z hlediska vyslovených názorů skončilo víc jak sedmihodinové jednání jednoznačně - proti stávajícímu projektu rychlodráhy a podporou metra. Definitivní stanovisko však záleží na rozhodnutí úředníků Ministerstva životního prostředí ČR.
col
Zdroj: Večerník Praha
Sdílet článek na sociálních sítích