Ekologická organizace lákala na večeři i sponzory, s nimiž se pře
Nevládní organizace Ústav pro ekopolitiku se snaží získat peníze metodou, kterou
používají spíše politické strany - včera uspořádala sponzorskou večeři. Mezi
pozvanými přitom byly i firmy, které jiná ekologická sdružení obviňují, že se k
přírodě chovají nešetrně, například Unipetrol, do jehož skupiny patří i
neratovická Spolana. Ústav pro ekopolitiku však odmítá, že by si podniky účastí
na sponzorské večeři mohly jejich organizaci \"koupit\". \"Chceme pomáhat
orientovat se ve změnách, které nastanou po vstupu do Evropské unie,\" řekla
Barbora Šafářová z Ústavu pro ekopolitiku. Benefiční večeře se včera konala u
příležitosti křtu knihy [https://www.kamsnim.cz/categories/kniha] Právo
životního prostředí Evropských společenství, kterou každý účastník dostal. Ústav
oslovil více než šest set podniků, konzultačních a poradenských firem,
advokátních kanceláří, státních úřadů či radnic. Nakonec dorazilo zhruba
sedmdesát lidí. V luxusním hotelu Prague Marriott se podávalo například kuřecí
\"Piccata\" se šafránkovými těstovinami, piniovými oříšky a čerstvým špenátem.
Vstupenky stály až několik tisíc korun, výtěžek poslouží na rozvoj programu
Právo životního prostředí. Zisk z prodeje lístků ale nebyl velký, v řádu tisíců
korun. Roční rozpočet ústavu je přitom několik miliónů korun, většinu pokrývají
zahraniční nadace. Ústav věří, že účastníci podpoří jejich obecně prospěšnou
společnost i dalšími dary. \"Pro tuto akci je podstatnější navázat kontakt,
najít podporovatele, partnery,\" vysvětlila Šafářová. Například společnost
Danone, která se večeře také zúčastnila, hodlá s Ústavem pro ekopolitiku
spolupracovat i nadále. \"I naším cílem je zvýšení povědomí o právu životního
prostředí Evropských společenství a změnách, které naši zemi v budoucnu
čekají,\" řekl Richard Klik, environmentální manažer Danone. Pro Greenpeace by
sponzorská večeře s podniky byla nepřijatelná forma sponzorování. Toto hnutí
zásadně nebere peníze od firem, právě pro to, aby nemohlo být obviněno z
konfliktu zájmů. Sdružení Tereza, které se zaměřuje na ekologickou výchovu, ale
pravidelně na konci roku pořádá aukci uměleckých předmětů. Na dražbu zve
spolupracovníky či sponzory. Loni vydělala Tereza 180 tisíc korun. \"Firmu,
která vyrábí třeba pneumatiky, na aukci nepotkáte,\" řekl Patrik Kubas z Terezy.
ZDROJ: HN
Nevládní organizace Ústav pro ekopolitiku se snaží získat peníze metodou, kterou používají spíše politické strany - včera uspořádala sponzorskou večeři. Mezi pozvanými přitom byly i firmy, které jiná ekologická sdružení obviňují, že se k přírodě chovají nešetrně, například Unipetrol, do jehož skupiny patří i neratovická Spolana.
Ústav pro ekopolitiku však odmítá, že by si podniky účastí na sponzorské večeři mohly jejich organizaci \"koupit\".
\"Chceme pomáhat orientovat se ve změnách, které nastanou po vstupu do Evropské unie,\" řekla Barbora Šafářová z Ústavu pro ekopolitiku. Benefiční večeře se včera konala u příležitosti křtu knihy Právo životního prostředí Evropských společenství, kterou každý účastník dostal. Ústav oslovil více než šest set podniků, konzultačních a poradenských firem, advokátních kanceláří, státních úřadů či radnic. Nakonec dorazilo zhruba sedmdesát lidí.
V luxusním hotelu Prague Marriott se podávalo například kuřecí \"Piccata\" se šafránkovými těstovinami, piniovými oříšky a čerstvým špenátem.
Vstupenky stály až několik tisíc korun, výtěžek poslouží na rozvoj programu Právo životního prostředí. Zisk z prodeje lístků ale nebyl velký, v řádu tisíců korun. Roční rozpočet ústavu je přitom několik miliónů korun, většinu pokrývají zahraniční nadace.
Ústav věří, že účastníci podpoří jejich obecně prospěšnou společnost i dalšími dary. \"Pro tuto akci je podstatnější navázat kontakt, najít podporovatele, partnery,\" vysvětlila Šafářová.
Například společnost Danone, která se večeře také zúčastnila, hodlá s Ústavem pro ekopolitiku spolupracovat i nadále. \"I naším cílem je zvýšení povědomí o právu životního prostředí Evropských společenství a změnách, které naši zemi v budoucnu čekají,\" řekl Richard Klik, environmentální manažer Danone.
Pro Greenpeace by sponzorská večeře s podniky byla nepřijatelná forma sponzorování. Toto hnutí zásadně nebere peníze od firem, právě pro to, aby nemohlo být obviněno z konfliktu zájmů. Sdružení Tereza, které se zaměřuje na ekologickou výchovu, ale pravidelně na konci roku pořádá aukci uměleckých předmětů. Na dražbu zve spolupracovníky či sponzory. Loni vydělala Tereza 180 tisíc korun.
\"Firmu, která vyrábí třeba pneumatiky, na aukci nepotkáte,\" řekl Patrik Kubas z Terezy.
ZDROJ: HN
Sdílet článek na sociálních sítích