PLZEŇSKÁ RADNICE ODMÍTLA ZAPOJENÍ DO PROGRAMU EU
Plzeňská radnice kvůli omezujícím podmínkám odmítla zapojení do programu EU na
ekologizaci městské dopravy Civitas II. Plzeň, již přípravný bruselský výbor
vybral jako pilotní město, chtěla dotace z programu využít na stavbu nových
trolejbusových a tramvajových tratí. Unijní centrála ale povolila pouze
prostředky na přestavbu či nákup autobusů na plyn nebo na biopaliva. Plzeň by
navíc na toto palivo musela přestavět nejméně polovinu, tedy 50 autobusů městské
hromadné dopravy. Podle města se nedá očekávat, že rozdíl cen plynu a nafty bude
dlouhodobě stabilní, protože hrozí, že se na plyn bude vztahovat spotřební daň.
Navíc autobusy s novými motory Euro 3 a 4, na něž město postupně přechází, už
jsou s vozy na zemní plyn srovnatelné. Zdroj: /www.ihned.cz/
Plzeňská radnice kvůli omezujícím podmínkám odmítla zapojení do programu EU na ekologizaci městské dopravy Civitas II. Plzeň, již přípravný bruselský výbor vybral jako pilotní město, chtěla dotace z programu využít na stavbu nových trolejbusových a tramvajových tratí. Unijní centrála ale povolila pouze prostředky na přestavbu či nákup autobusů na plyn nebo na biopaliva. Plzeň by navíc na toto palivo musela přestavět nejméně polovinu, tedy 50 autobusů městské hromadné dopravy. Podle města se nedá očekávat, že rozdíl cen plynu a nafty bude dlouhodobě stabilní, protože hrozí, že se na plyn bude vztahovat spotřební daň. Navíc autobusy s novými motory Euro 3 a 4, na něž město postupně přechází, už jsou s vozy na zemní plyn srovnatelné. Zdroj: /www.ihned.cz/
Sdílet článek na sociálních sítích