Dusí vás zplodiny z projíždějících kamiónů? Nemůžete kvůli řetězu aut přejít
ulici, aniž byste riskovali život? Špatná zpráva je, že může být ještě hůře.
Podle odhadů ministerstva dopravy má po vstupu do unie vzrůst kamiónová doprava
přes české území o dalších dvacet procent. A že není dostatek financí na
vybudování obchvatů, natož na prostou údržbu silnic už nyní, a určitě nebude ani
poté, o tom netřeba mluvit.
Jistě by se našla spousta viníků tohoto stavu. Určitě přijde řeč i na
nejrůznější ekologické a občanské spolky, jež podle mnohých nezodpovědně blokují
a brání výstavbě dalších, tolik potřebných kilometrů silnic a dálnic a obchvatů
a podjezdů a nadjezdů a tunelů...
Právě nyní by ale měla padnout otázka, zda vsadíme svou budoucnost na to, že se
přes Česko bude dobře jezdit kamiónům, či že se v něm bude dobře a přitažlivě
žít. Pokud vsadíme na dopravu, potřebujeme vskutku kilometry nových silnic,
pokud na to druhé, pak potřebujeme nezabetonovanou krajinu. Je to vlastně stejné
jako volba mezi tím, staneme-li se zemí, kde se soustředí řada montážních
závodů, či raději vsadíme na mozky. Z dlouhodobého hlediska je jistě výhodnější
sázka na krajinu a mozky. Aby k této budoucnosti došlo, o tom se rozhoduje už
dnes, kdy zdánlivě jde \"jen\" o peníze. Důležité je, na co budou vynaloženy, až
budou.
AUTOR: patricie.polanska@economia.cz [patricie.polanska@economia.cz]
[\"mailto:patricie.polanska@economia.cz\"]
Dusí vás zplodiny z projíždějících kamiónů? Nemůžete kvůli řetězu aut přejít ulici, aniž byste riskovali život? Špatná zpráva je, že může být ještě hůře. Podle odhadů ministerstva dopravy má po vstupu do unie vzrůst kamiónová doprava přes české území o dalších dvacet procent. A že není dostatek financí na vybudování obchvatů, natož na prostou údržbu silnic už nyní, a určitě nebude ani poté, o tom netřeba mluvit. Jistě by se našla spousta viníků tohoto stavu. Určitě přijde řeč i na nejrůznější ekologické a občanské spolky, jež podle mnohých nezodpovědně blokují a brání výstavbě dalších, tolik potřebných kilometrů silnic a dálnic a obchvatů a podjezdů a nadjezdů a tunelů... Právě nyní by ale měla padnout otázka, zda vsadíme svou budoucnost na to, že se přes Česko bude dobře jezdit kamiónům, či že se v něm bude dobře a přitažlivě žít. Pokud vsadíme na dopravu, potřebujeme vskutku kilometry nových silnic, pokud na to druhé, pak potřebujeme nezabetonovanou krajinu. Je to vlastně stejné jako volba mezi tím, staneme-li se zemí, kde se soustředí řada montážních závodů, či raději vsadíme na mozky. Z dlouhodobého hlediska je jistě výhodnější sázka na krajinu a mozky. Aby k této budoucnosti došlo, o tom se rozhoduje už dnes, kdy zdánlivě jde \"jen\" o peníze. Důležité je, na co budou vynaloženy, až budou. AUTOR: patricie.polanska@economia.cz