Ekologické organizace u Evropské komise neuspěly
ÚSTECKÝ KRAJ - Evropská komise podpoří projekt stavby dálnice D8 v úseku Trmice
- státní hranice se SRN, neboť ochrana životního prostředí, stavby tunelů i
varianta tras odpovídá standardům EU. To je výsledek půlročního prověřování
připomínek ekologických organizací, které dlouhodobě dostavbu dálnice brzdí.
\"EK došla k závěru, že tato stavba představuje důležitý moment pro dokončení
dopravní sítě, zejména s návazností na budovanou dálniční síť v SRN,\"
informovala Haló noviny tisková mluvčí Ústeckého kraje Romana Konečná.Mile
překvapen závěrem byl hejtman Jiří Šulc (ODS): \"V minulosti jsem měl vůči
některým projektům Ředitelství silnic a dálnic určité výhrady, zejména k
ekologii. Jak se ale ukázalo, stavebníci si počínají v nejlepším souladu s
evropskou environmentální legislativou\". Za dobrou zprávu považuje závěr
šetření EK i předseda kontrolního výboru krajského zastupitelstva Miroslav Bauer
(KSČM). \"Konečně někdo ze zahraničí řekl to, co my tady prosazujeme dlouho.
Dálnice D8 je důležitá nejen pro nás, ale i střední Evropu. A projekty se snaží
přírodě neublížit.\" Mezi tvrdé odpůrce ekologických iniciativ patří 1. náměstek
hejtmana Jaroslav Foldyna (ČSSD), který nedávno pro Haló noviny označil situaci
s výstavbou dálnice za tristní. \"Nemáme územní rozhodnutí mezi Lovosicemi a
Řehlovicemi. Máme napadené stavební povolení ekology mezi Trmicemi a státní
hranicí.\" O situaci svědčí fakt, že krajský úřad vyřizoval nebo vyřizuje 29
odvolání ekologických organizací v souvislosti s výstavbou dálnice D8. EK
poukázala na to, že budovaný úsek dálnice 0807 Trmice - státní hranice má
nejvyšší režijní náklady ze všech hodnocených dopravních projektů. Stálé
zvyšování nákladů přičítá hejtman ekologickým aktivistům. \"Občané obcí od
Velemína přes Bořislav a dalších směrem k hranici s Německem by se měli proti
jednání takzvaných ekologů ohradit, přinejmenším peticí. Děti Země a jim podobní
jen prodlužují jejich každodenní trápení s dopravou, která už mohla jezdit mimo
obce. Jejich hlas musí získat na síle, aby o jejich životě nerozhodovali lidé,
byť ekologové, od Brna,\" uvedl hejtman. Dálnice D8 v úseku Trmice - státní
hranice zahrnuje 10 staveb. Nyní probíhá ražba tunelu Panenská v Krušných
horách. \"Ekologové nás chtěli poškodit u EK, abychom nedostali na stavbu tohoto
úseku evropské finanční prostředky, ovšem paradoxně je pomohli získat. Vyvstává
otázka, komu slouží jejich zdržovací taktika. Jejich obstrukce k stavbě dálnice
D8 trvají od r. 1995,\" dodal Šulc. Evropská investiční banka potvrdila půjčku
12,6 mld. Kč a Ředitelství silnic a dálnic ČR má přislíbeno dalších 1,86 mld. z
programu ISPA.\"S výsledky šetření EK jsem plně spokojen. Věřím, že urychlí
dostavbu a ukáže na záměrné zdržování stavby a tím i ohrožení života lidí na
dnešní trase E55 Lovosice - Cínovec. Škoda, že ekologům nejde také o lidi,\"
řekl nám předseda klubu krajských zastupitelů KSČM Stanislav Rybák .
Oldřich BUBENÍČEK
Zdroj: Haló noviny
ÚSTECKÝ KRAJ - Evropská komise podpoří projekt stavby dálnice D8 v úseku Trmice - státní hranice se SRN, neboť ochrana životního prostředí, stavby tunelů i varianta tras odpovídá standardům EU. To je výsledek půlročního prověřování připomínek ekologických organizací, které dlouhodobě dostavbu dálnice brzdí. \"EK došla k závěru, že tato stavba představuje důležitý moment pro dokončení dopravní sítě, zejména s návazností na budovanou dálniční síť v SRN,\" informovala Haló noviny tisková mluvčí Ústeckého kraje Romana Konečná.Mile překvapen závěrem byl hejtman Jiří Šulc (ODS): \"V minulosti jsem měl vůči některým projektům Ředitelství silnic a dálnic určité výhrady, zejména k ekologii. Jak se ale ukázalo, stavebníci si počínají v nejlepším souladu s evropskou environmentální legislativou\". Za dobrou zprávu považuje závěr šetření EK i předseda kontrolního výboru krajského zastupitelstva Miroslav Bauer (KSČM). \"Konečně někdo ze zahraničí řekl to, co my tady prosazujeme dlouho. Dálnice D8 je důležitá nejen pro nás, ale i střední Evropu. A projekty se snaží přírodě neublížit.\" Mezi tvrdé odpůrce ekologických iniciativ patří 1. náměstek hejtmana Jaroslav Foldyna (ČSSD), který nedávno pro Haló noviny označil situaci s výstavbou dálnice za tristní. \"Nemáme územní rozhodnutí mezi Lovosicemi a Řehlovicemi. Máme napadené stavební povolení ekology mezi Trmicemi a státní hranicí.\" O situaci svědčí fakt, že krajský úřad vyřizoval nebo vyřizuje 29 odvolání ekologických organizací v souvislosti s výstavbou dálnice D8. EK poukázala na to, že budovaný úsek dálnice 0807 Trmice - státní hranice má nejvyšší režijní náklady ze všech hodnocených dopravních projektů. Stálé zvyšování nákladů přičítá hejtman ekologickým aktivistům. \"Občané obcí od Velemína přes Bořislav a dalších směrem k hranici s Německem by se měli proti jednání takzvaných ekologů ohradit, přinejmenším peticí. Děti Země a jim podobní jen prodlužují jejich každodenní trápení s dopravou, která už mohla jezdit mimo obce. Jejich hlas musí získat na síle, aby o jejich životě nerozhodovali lidé, byť ekologové, od Brna,\" uvedl hejtman. Dálnice D8 v úseku Trmice - státní hranice zahrnuje 10 staveb. Nyní probíhá ražba tunelu Panenská v Krušných horách. \"Ekologové nás chtěli poškodit u EK, abychom nedostali na stavbu tohoto úseku evropské finanční prostředky, ovšem paradoxně je pomohli získat. Vyvstává otázka, komu slouží jejich zdržovací taktika. Jejich obstrukce k stavbě dálnice D8 trvají od r. 1995,\" dodal Šulc. Evropská investiční banka potvrdila půjčku 12,6 mld. Kč a Ředitelství silnic a dálnic ČR má přislíbeno dalších 1,86 mld. z programu ISPA.\"S výsledky šetření EK jsem plně spokojen. Věřím, že urychlí dostavbu a ukáže na záměrné zdržování stavby a tím i ohrožení života lidí na dnešní trase E55 Lovosice - Cínovec. Škoda, že ekologům nejde také o lidi,\" řekl nám předseda klubu krajských zastupitelů KSČM Stanislav Rybák .
Oldřich BUBENÍČEK
Zdroj: Haló noviny
Oldřich BUBENÍČEK
Zdroj: Haló noviny
Sdílet článek na sociálních sítích