Šance pro vývozce? Kampaň pod štítem EU
Firmy dostanou šanci představit se v Japonsku a navázat kontakty pod záštitou
Evropské komise. České podniky mohou být mezi nimi.
Firmy dostanou šanci představit se v Japonsku a navázat kontakty pod záštitou Evropské komise. České podniky mohou být mezi nimi.
Evropským exportérům do Japonska podala ruku Evropská komise formou obchodně propagační kampaně. V rámci akce Evropská brána do Japonska se má do roku 2006 na tamním trhu představit až osm set evropských firem.
Čeští vývozci se budou moci do tohoto programu zapojit pravděpodobně bezprostředně po vstupu České republiky do Evropské unie. V současné době probíhá výběr národního koordinátora, který bude mít správu programu pro Česko a komunikaci s unií v rámci tohoto projektu ve své kompetenci.
Zájemci o účast v programu budou nejprve posouzeni na národní úrovni koordinátorem a ve druhém kole pak doporučené firmy projdou finálním výběrem v Bruselu.
V pořadí již třetí tříletá obchodní kampaň navazuje na zkušenosti a kontakty, které přinesly předchozí dvě akce. Evropská komise považuje přitom tyto aktivity, probíhající už od roku 1994, za mimořádně úspěšné. První akce pod záštitou tokijské delegace komise se účastnilo 307 malých a středních evropských firem, které se poprvé představily na japonském trhu, případně prohloubily své dosavadní obchodní vztahy.
Druhé kampaně v letech 1997 - 2001 se již zúčastnilo 1095 evropských podniků z některého z vybraných profilových oborů (výrobky pro domácnost, potraviny, stavební materiály, ekologické technologie, vybavení pro volný čas, balicí technika a materiály, informační a komunikační technologie a vybavení pro lodní přepravu).
V každém z vybraných oborů se v rozmezí tří let uskutečnily v režii tokijské delegace Evropské komise a ve spolupráci s japonskými orgány (ministerstvo pro hospodářství a obchod METI, vládní agentura na podporu obchodu JETRO) dvě obchodní expozice a dvě podnikatelské mise. Zhruba 93 procent zúčastněných evropských firem na základě účasti v první nebo druhé kampani rozšířilo poté obchodní styky s Japonskem a přítomnost na tamním trhu.
Mezi profilové obory, které Evropská komise vybrala pro aktuální obchodní kampaň, patří výrobky pro zdravotní péči, informační a komunikační technologie, stavební materiály, zařízení domácností, mladá móda či ekologické technologie. Do užšího výběru se mohou dostat i firmy vyrábějící vybavení pro pobyt ve volné přírodě, výrobci potravin a nápojů. Z každého oboru nakonec přímo komise zvolí 25 malých a středních podniků. Ty budou mít šanci představit se na specializované oborové výstavě a následné obchodní misi.
Jasná exportní strategie zaměřená na japonský trh, kvalitní a komerčně úspěšný výrobek a ekonomická stabilita. To jsou tři základní podmínky, které musí firmy splňovat, aby mohly být vybrány. Do výběrového řízení se mohou přihlásit malé a střední firmy ze všech členských států EU. Konečný výběr je ale na komisi v Bruselu.
AUTOR: Autor je pracovníkem agentury CzechTrade
ZDROJ: Exportér
Evropským exportérům do Japonska podala ruku Evropská komise formou obchodně propagační kampaně. V rámci akce Evropská brána do Japonska se má do roku 2006 na tamním trhu představit až osm set evropských firem.
Čeští vývozci se budou moci do tohoto programu zapojit pravděpodobně bezprostředně po vstupu České republiky do Evropské unie. V současné době probíhá výběr národního koordinátora, který bude mít správu programu pro Česko a komunikaci s unií v rámci tohoto projektu ve své kompetenci.
Zájemci o účast v programu budou nejprve posouzeni na národní úrovni koordinátorem a ve druhém kole pak doporučené firmy projdou finálním výběrem v Bruselu.
V pořadí již třetí tříletá obchodní kampaň navazuje na zkušenosti a kontakty, které přinesly předchozí dvě akce. Evropská komise považuje přitom tyto aktivity, probíhající už od roku 1994, za mimořádně úspěšné. První akce pod záštitou tokijské delegace komise se účastnilo 307 malých a středních evropských firem, které se poprvé představily na japonském trhu, případně prohloubily své dosavadní obchodní vztahy.
Druhé kampaně v letech 1997 - 2001 se již zúčastnilo 1095 evropských podniků z některého z vybraných profilových oborů (výrobky pro domácnost, potraviny, stavební materiály, ekologické technologie, vybavení pro volný čas, balicí technika a materiály, informační a komunikační technologie a vybavení pro lodní přepravu).
V každém z vybraných oborů se v rozmezí tří let uskutečnily v režii tokijské delegace Evropské komise a ve spolupráci s japonskými orgány (ministerstvo pro hospodářství a obchod METI, vládní agentura na podporu obchodu JETRO) dvě obchodní expozice a dvě podnikatelské mise. Zhruba 93 procent zúčastněných evropských firem na základě účasti v první nebo druhé kampani rozšířilo poté obchodní styky s Japonskem a přítomnost na tamním trhu.
Mezi profilové obory, které Evropská komise vybrala pro aktuální obchodní kampaň, patří výrobky pro zdravotní péči, informační a komunikační technologie, stavební materiály, zařízení domácností, mladá móda či ekologické technologie. Do užšího výběru se mohou dostat i firmy vyrábějící vybavení pro pobyt ve volné přírodě, výrobci potravin a nápojů. Z každého oboru nakonec přímo komise zvolí 25 malých a středních podniků. Ty budou mít šanci představit se na specializované oborové výstavě a následné obchodní misi.
Jasná exportní strategie zaměřená na japonský trh, kvalitní a komerčně úspěšný výrobek a ekonomická stabilita. To jsou tři základní podmínky, které musí firmy splňovat, aby mohly být vybrány. Do výběrového řízení se mohou přihlásit malé a střední firmy ze všech členských států EU. Konečný výběr je ale na komisi v Bruselu.
AUTOR: Autor je pracovníkem agentury CzechTrade
ZDROJ: Exportér
Sdílet článek na sociálních sítích