Evropané ničí vlastní města
Sedmdesát procent občanů zemí Evropské unie žije ve městě. V roce 2020 už podle
předpokladů jejich podíl překročí osmdesát procent. Vyplývá to z údajů Evropské
ekologické agentury zveřejněných na konferenci Zelený týden, pořádané v
Bruselu Evropskou komisí.
Právě ve městech jsou však lidé vystaveni největšímu znečištění životního
prostředí . Vdechují přízemní ozón , který vzniká z automobilových exhalací,
a do plic jim vnikají i prachové částice z výfuků automobilů. \"Kvůli tomu trpí
dýchacími onemocněními, ale také chorobami srdce a cév,\" řekla na konferenci
výkonná ředitelka Evropské ekologické agentury Jacqueline McGladeová.
\"Podařilo se nám výrazně snížit znečištění z továren a dalších velkých
zdrojů. Nyní už musíme změnit jen naše vlastní chování,\" řekla na konferenci
komisařka pro životní prostředí Margot Wallströmová.
Příkladem je právě automobilismus. Přestože musí automobily splňovat stále
přísnější předpisy, způsobují, že 45 procent obyvatel evropských měst je
vystaveno vysokým koncentracím prachových částic a třicet procent nadměrnému
množství přízemního ozónu .
Na životní prostředí však má vliv i to, zda člověk žije sám, nebo s někým.
V původních patnácti zemích Evropské unie vzrostl počet domácností v letech 1990
až 2000 o 11 procent a podle předpokladů dále poroste. Je to dáno především tím,
že přibývá lidí, kteří nevstupují do manželství nebo jsou rozvedeni. Domácnosti
osamělých osob jsou však v přepočtu na obyvatele méně efektivní, spotřebují
například více energie a vody.
V unii rovněž přibývá důchodců, z nichž mnozí cestují. I vzhledem k tomu roste
zájem o leteckou dopravu o šest až devět procent ročně, a přibývá i exhalací a
hluku z letadel. Zájem o veřejnou dopravu po železnici a autobusy však zůstává
na stejné úrovni.
Sedmdesát procent občanů zemí Evropské unie žije ve městě. V roce 2020 už podle předpokladů jejich podíl překročí osmdesát procent. Vyplývá to z údajů Evropské ekologické agentury zveřejněných na konferenci Zelený týden, pořádané v Bruselu Evropskou komisí.
Právě ve městech jsou však lidé vystaveni největšímu znečištění životního prostředí . Vdechují přízemní ozón , který vzniká z automobilových exhalací, a do plic jim vnikají i prachové částice z výfuků automobilů. \"Kvůli tomu trpí dýchacími onemocněními, ale také chorobami srdce a cév,\" řekla na konferenci výkonná ředitelka Evropské ekologické agentury Jacqueline McGladeová.
\"Podařilo se nám výrazně snížit znečištění z továren a dalších velkých zdrojů. Nyní už musíme změnit jen naše vlastní chování,\" řekla na konferenci komisařka pro životní prostředí Margot Wallströmová.
Příkladem je právě automobilismus. Přestože musí automobily splňovat stále přísnější předpisy, způsobují, že 45 procent obyvatel evropských měst je vystaveno vysokým koncentracím prachových částic a třicet procent nadměrnému množství přízemního ozónu .
Na životní prostředí však má vliv i to, zda člověk žije sám, nebo s někým.
V původních patnácti zemích Evropské unie vzrostl počet domácností v letech 1990 až 2000 o 11 procent a podle předpokladů dále poroste. Je to dáno především tím, že přibývá lidí, kteří nevstupují do manželství nebo jsou rozvedeni. Domácnosti osamělých osob jsou však v přepočtu na obyvatele méně efektivní, spotřebují například více energie a vody.
V unii rovněž přibývá důchodců, z nichž mnozí cestují. I vzhledem k tomu roste zájem o leteckou dopravu o šest až devět procent ročně, a přibývá i exhalací a hluku z letadel. Zájem o veřejnou dopravu po železnici a autobusy však zůstává na stejné úrovni.
Právě ve městech jsou však lidé vystaveni největšímu znečištění životního prostředí . Vdechují přízemní ozón , který vzniká z automobilových exhalací, a do plic jim vnikají i prachové částice z výfuků automobilů. \"Kvůli tomu trpí dýchacími onemocněními, ale také chorobami srdce a cév,\" řekla na konferenci výkonná ředitelka Evropské ekologické agentury Jacqueline McGladeová.
\"Podařilo se nám výrazně snížit znečištění z továren a dalších velkých zdrojů. Nyní už musíme změnit jen naše vlastní chování,\" řekla na konferenci komisařka pro životní prostředí Margot Wallströmová.
Příkladem je právě automobilismus. Přestože musí automobily splňovat stále přísnější předpisy, způsobují, že 45 procent obyvatel evropských měst je vystaveno vysokým koncentracím prachových částic a třicet procent nadměrnému množství přízemního ozónu .
Na životní prostředí však má vliv i to, zda člověk žije sám, nebo s někým.
V původních patnácti zemích Evropské unie vzrostl počet domácností v letech 1990 až 2000 o 11 procent a podle předpokladů dále poroste. Je to dáno především tím, že přibývá lidí, kteří nevstupují do manželství nebo jsou rozvedeni. Domácnosti osamělých osob jsou však v přepočtu na obyvatele méně efektivní, spotřebují například více energie a vody.
V unii rovněž přibývá důchodců, z nichž mnozí cestují. I vzhledem k tomu roste zájem o leteckou dopravu o šest až devět procent ročně, a přibývá i exhalací a hluku z letadel. Zájem o veřejnou dopravu po železnici a autobusy však zůstává na stejné úrovni.
Zdroj:HN
Sdílet článek na sociálních sítích