Zákon o rychlé stavbě dálnic se opět komplikuje
Stavba dálnic a dalších silnic se má usnadnit a zrychlit, ale schvalování
příslušného zákona se týden od týdne komplikuje.
Stojí za ním většina zástupců ČSSD, KSČM a KDU-ČSL, podle kterých je nezbytné co
nejdříve zjednodušit povolovací řízení a dopředu vládě umožnit, aby vyhláškou
stanovila, jaké komunikace se mají ve veřejném zájmu postavit. Musejí ale
překonat stupňující se odpor pravice a ekologů, podle kterých taková úprava
příliš posiluje postavení státu a narušuje nedotknutelnost vlastnických práv.
Proti se v poslední chvíli postavilo i Ministerstvo pro místní rozvoj. Jeho šéf
Jiří Paroubek (ČSSD) se obává, že přijetí poslaneckého návrhu může zpomalit už
léta chystanou rekodifikaci stavebního zákona. A ten jeho resort právě posílá do
připomínkového řízení.
Proti dalším odkladům je poslanec ČSSD Jaromír Schling. "Na můj návrh se
hlasování odkládá z dneška na pátek, ale jen proto, abychom si ještě vyjasnili
některé věci. Pak je nutné zákon schválit. A jsem přesvědčen, že se tu pro něj
najde hlasů dost," zdůrazňuje.
To samé říkají i mnozí podnikatelé. "Je to pro nás důležité. Jednotlivci i
instituce často stavby brzdí, a tak doufáme, že zákon konečně projde," říká šéf
Svazu podnikatelů ve stavebnictví Miloslav Mašek. I ve světě je podle něj
normální, že legislativa pomáhá při budování důležitých staveb. "Vinou obstrukcí
jsme ztratili dva roky na dálnici D8 do Drážďan. Její úsek těsně u hranice jsme
začali stavět až vloni a to příští rok má být na základě mezivládní dohody s
Německem komunikace v provozu," říká také generální ředitel firmy Strabag Jiří
Svoboda.
Ve sněmovně odmítá zákon ODS a unionisté. Stoprocentně za ním nestojí ani
lidovci. V ČSSD odpůrce vede bývalý ministr pro životní prostředí Miloš Kužvart
a říká: "Zhruba deset je nás proti a stejný počet váhá. Uvidíme."
Stavba dálnic a dalších silnic se má usnadnit a zrychlit, ale schvalování příslušného zákona se týden od týdne komplikuje.
Stojí za ním většina zástupců ČSSD, KSČM a KDU-ČSL, podle kterých je nezbytné co nejdříve zjednodušit povolovací řízení a dopředu vládě umožnit, aby vyhláškou stanovila, jaké komunikace se mají ve veřejném zájmu postavit. Musejí ale překonat stupňující se odpor pravice a ekologů, podle kterých taková úprava příliš posiluje postavení státu a narušuje nedotknutelnost vlastnických práv.
Proti se v poslední chvíli postavilo i Ministerstvo pro místní rozvoj. Jeho šéf Jiří Paroubek (ČSSD) se obává, že přijetí poslaneckého návrhu může zpomalit už léta chystanou rekodifikaci stavebního zákona. A ten jeho resort právě posílá do připomínkového řízení.
Proti dalším odkladům je poslanec ČSSD Jaromír Schling. "Na můj návrh se hlasování odkládá z dneška na pátek, ale jen proto, abychom si ještě vyjasnili některé věci. Pak je nutné zákon schválit. A jsem přesvědčen, že se tu pro něj najde hlasů dost," zdůrazňuje.
To samé říkají i mnozí podnikatelé. "Je to pro nás důležité. Jednotlivci i instituce často stavby brzdí, a tak doufáme, že zákon konečně projde," říká šéf Svazu podnikatelů ve stavebnictví Miloslav Mašek. I ve světě je podle něj normální, že legislativa pomáhá při budování důležitých staveb. "Vinou obstrukcí jsme ztratili dva roky na dálnici D8 do Drážďan. Její úsek těsně u hranice jsme začali stavět až vloni a to příští rok má být na základě mezivládní dohody s Německem komunikace v provozu," říká také generální ředitel firmy Strabag Jiří Svoboda.
Ve sněmovně odmítá zákon ODS a unionisté. Stoprocentně za ním nestojí ani lidovci. V ČSSD odpůrce vede bývalý ministr pro životní prostředí Miloš Kužvart a říká: "Zhruba deset je nás proti a stejný počet váhá. Uvidíme."
Stojí za ním většina zástupců ČSSD, KSČM a KDU-ČSL, podle kterých je nezbytné co nejdříve zjednodušit povolovací řízení a dopředu vládě umožnit, aby vyhláškou stanovila, jaké komunikace se mají ve veřejném zájmu postavit. Musejí ale překonat stupňující se odpor pravice a ekologů, podle kterých taková úprava příliš posiluje postavení státu a narušuje nedotknutelnost vlastnických práv.
Proti se v poslední chvíli postavilo i Ministerstvo pro místní rozvoj. Jeho šéf Jiří Paroubek (ČSSD) se obává, že přijetí poslaneckého návrhu může zpomalit už léta chystanou rekodifikaci stavebního zákona. A ten jeho resort právě posílá do připomínkového řízení.
Proti dalším odkladům je poslanec ČSSD Jaromír Schling. "Na můj návrh se hlasování odkládá z dneška na pátek, ale jen proto, abychom si ještě vyjasnili některé věci. Pak je nutné zákon schválit. A jsem přesvědčen, že se tu pro něj najde hlasů dost," zdůrazňuje.
To samé říkají i mnozí podnikatelé. "Je to pro nás důležité. Jednotlivci i instituce často stavby brzdí, a tak doufáme, že zákon konečně projde," říká šéf Svazu podnikatelů ve stavebnictví Miloslav Mašek. I ve světě je podle něj normální, že legislativa pomáhá při budování důležitých staveb. "Vinou obstrukcí jsme ztratili dva roky na dálnici D8 do Drážďan. Její úsek těsně u hranice jsme začali stavět až vloni a to příští rok má být na základě mezivládní dohody s Německem komunikace v provozu," říká také generální ředitel firmy Strabag Jiří Svoboda.
Ve sněmovně odmítá zákon ODS a unionisté. Stoprocentně za ním nestojí ani lidovci. V ČSSD odpůrce vede bývalý ministr pro životní prostředí Miloš Kužvart a říká: "Zhruba deset je nás proti a stejný počet váhá. Uvidíme."
Zdroj:Podniky a trhy
Sdílet článek na sociálních sítích