Baterie, která se dobije během jedné minuty
Společnost Toshiba představila převratnou Li-ion baterii, která je do 80 % své
kapacity nabitá za necelou minutu a dobíjí se přibližně šedesátkrát rychleji než
běžné Li-ion baterie [https://www.kamsnim.cz/browse/baterie] používané v
současné době. Celkové nabití dané baterii a doplnění zbývající kapacity je
záležitostí pouhých několika minut. Charakteristickým rysem nové Li-ion baterie
[https://www.kamsnim.cz/browse/baterie] baterie, která nabízí kapacitu 600mAh je
vysoká energetická hustota a velmi dlouhý životní cyklus. podle tiskové zprávy
společnosti Toshiba publikované na serveru i-Newswire ztrácí 1 procento své
kapacity až po tisíci nabíjecích a vybíjecích cyklech při "pokojové" teplotě 25
°C. Při 45 stupních Celsia nad nulou ztrácí po absolvování tisícovky nabíjecích
cyklů jen 5 % své kapacity.
Společnost Toshiba představila převratnou Li-ion baterii, která je do 80 % své kapacity nabitá za necelou minutu a dobíjí se přibližně šedesátkrát rychleji než běžné Li-ion baterie používané v současné době. Celkové nabití dané baterii a doplnění zbývající kapacity je záležitostí pouhých několika minut. Charakteristickým rysem nové Li-ion baterie baterie, která nabízí kapacitu 600mAh je vysoká energetická hustota a velmi dlouhý životní cyklus. podle tiskové zprávy společnosti Toshiba publikované na serveru i-Newswire ztrácí 1 procento své kapacity až po tisíci nabíjecích a vybíjecích cyklech při "pokojové" teplotě 25 °C. Při 45 stupních Celsia nad nulou ztrácí po absolvování tisícovky nabíjecích cyklů jen 5 % své kapacity.
Kombinuje rychlé dobíjení se zvyšováním výkonnosti na základě zlepšené energetické hustoty. Novinka využívá nejmodernější poznatky společnosti Toshiba v oboru nanomateriálových technologií v oblasti elektrických zařízení a poznatky z vývoje bateriových článků. Technologie použitá na záporné elektrodě využívá nové nanočástice, aby se zabránilo úbytku organické kyseliny elektrolytu při nabíjení baterie. Nanočástice rychle absorbují a uchovají dostatek lithiových iontů bez toho aby došlo k jakémukoli úbytku elektrody.
Prototyp článku je pozoruhodný svými kompaktními rozměry i parametry - je 3,8 mm tenký, 62 mm vysoký a 35 mm dlouhý.
Mezi další zajímavý fakt patří skutečnost, že produkt pracuje i za velmi nízkých teplot - může vybít až 80 % své kapacity i při -40 stupních Celsia ve srovnání se 100 % při běžné pokojové teplotě. Baterie je rovněž šetrná k životnímu prostředí a umožňuje snižovat emise CO2, protože může uchovávat a znovupoužívat energii, která se dříve jednoduše ztrácela. Na trh by se mohla dostat už počátkem roku 2006. Zpočátku se objeví v automobilovém průmyslu - Toshiba unikátní produkt díky minimálním rozměrům plánuje nasadit jako alternativní pohonný systém pro hybridní automobily.
Kombinuje rychlé dobíjení se zvyšováním výkonnosti na základě zlepšené energetické hustoty. Novinka využívá nejmodernější poznatky společnosti Toshiba v oboru nanomateriálových technologií v oblasti elektrických zařízení a poznatky z vývoje bateriových článků. Technologie použitá na záporné elektrodě využívá nové nanočástice, aby se zabránilo úbytku organické kyseliny elektrolytu při nabíjení baterie. Nanočástice rychle absorbují a uchovají dostatek lithiových iontů bez toho aby došlo k jakémukoli úbytku elektrody.
Prototyp článku je pozoruhodný svými kompaktními rozměry i parametry - je 3,8 mm tenký, 62 mm vysoký a 35 mm dlouhý.
Mezi další zajímavý fakt patří skutečnost, že produkt pracuje i za velmi nízkých teplot - může vybít až 80 % své kapacity i při -40 stupních Celsia ve srovnání se 100 % při běžné pokojové teplotě. Baterie je rovněž šetrná k životnímu prostředí a umožňuje snižovat emise CO2, protože může uchovávat a znovupoužívat energii, která se dříve jednoduše ztrácela. Na trh by se mohla dostat už počátkem roku 2006. Zpočátku se objeví v automobilovém průmyslu - Toshiba unikátní produkt díky minimálním rozměrům plánuje nasadit jako alternativní pohonný systém pro hybridní automobily.
Zdroj:Technik
Sdílet článek na sociálních sítích