Jak podporovat ekologii?
Americká Asociace výrobců automobilů (AAM) lobbuje v Senátu za daňové úlevy na
nákup ekologických automobilů. Chtějí prodloužit stávající úlevy (příslušný
zákon vyprší v roce 2007) a ještě rozšířit okruh vozů, resp. technologií, na
které se vztahuje.
Americká Asociace výrobců automobilů (AAM) lobbuje v Senátu za daňové úlevy na nákup ekologických automobilů. Chtějí prodloužit stávající úlevy (příslušný zákon vyprší v roce 2007) a ještě rozšířit okruh vozů, resp. technologií, na které se vztahuje.
Skupina tří senátorů se chystá předložit zákon, který by měl zvýšit daňové zvýhodnění hybridních vozů ze současných 2000 dolarů až na tři tisíce - v závislosti na jeho úspornosti. To by mělo zvýšit zájem o tyto vozy, které jsou na trhu sice již pět let, ale celkem se jich prodalo jen asi 200 tisíc. A i kdyby se jejich prodej letos oproti roku 2004 zdvojnásobil, stále to bude jen jedno procento trhu.
AAM tlačí na to, aby chystaný zákon umožnil daňově zvýhodnit i moderní dieselové motory (tedy s technologií common rail). Ochránci životního prostředí zase chtějí, aby se úlevy nevztahovaly na sportovně-užitkové vozy, jejichž spotřebu sice třeba hybridní technologie sníží, ale stále žerou až patnáct litrů.
Skupina tří senátorů se chystá předložit zákon, který by měl zvýšit daňové zvýhodnění hybridních vozů ze současných 2000 dolarů až na tři tisíce - v závislosti na jeho úspornosti. To by mělo zvýšit zájem o tyto vozy, které jsou na trhu sice již pět let, ale celkem se jich prodalo jen asi 200 tisíc. A i kdyby se jejich prodej letos oproti roku 2004 zdvojnásobil, stále to bude jen jedno procento trhu.
AAM tlačí na to, aby chystaný zákon umožnil daňově zvýhodnit i moderní dieselové motory (tedy s technologií common rail). Ochránci životního prostředí zase chtějí, aby se úlevy nevztahovaly na sportovně-užitkové vozy, jejichž spotřebu sice třeba hybridní technologie sníží, ale stále žerou až patnáct litrů.
Zdroj:EKONOM
Sdílet článek na sociálních sítích